vismut

Oh no it's Friday!

Publicerad 2013-02-10 20:41:00 i Allmänt

Vet inte hur bra det egentligen är att se den stundande helgen som något som kommer ivägen för allt jag vill göra på jobbet men jag väljer att se det som något positivt - jag gillar verkligen jobbet! Snacka om rejäl nytändning.
 
Hur som helst kanske det var bra med ett break och i helgen har jag inte gjort många knop. Åkte till Motala och slapp både laga mat och diska :-) Igår gjorde vi ett tappert försök att hitta en uggla på skjutfältet men om inte ens Dino vill gå ut så undviker nog ugglorna också snön i största möjliga utsträckning. Bom.
 
"Kan det inte bli vår snart?", tänker Dino (och jag)

Förstod också igår hur det kommer sig att jag är så grym på Yatzy. Jag har väldigt bra Yatzy-gener...
 
Veckan som kommer är typ en tredagars arbetsvecka. Torsdag-fredag blir det SPA och min enda planerade dricka-alkohol-kväll den här våren...
 
Träningen. Nu har jag avverkat en cykel (3v hårt + 1v lätt). Endast fyra träningsdagar och totalt ca. 5h denna vecka. Det känns verkligen skillnad, huvudet får mer energi när kroppen inte använder allt jag stoppar i mig och det märks - mycket färre dumma misstag på labb...
Nästan 41h träning på dessa fyra veckor - målet är att öka 10% per cykel.
 
Från FunBeat
 
Lite mer "riktig" styrketräning behövs. Speciellt för vader, baksida lår och rygg. Suck. Blir väl att släpa sig till gymmet på fredagmorgnar då. Och till syrrans massagebänk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela