vismut

Trippar fram på tårna

Publicerad 2013-02-28 20:48:57 i Allmänt

Förra helgen fick jag kritik för uppdateringsfrekvensen och jag bättrade mig i helgen som gick men nu har det visst varit torka igen. Kan vara för att om jag skulle blogga skulle det säkert handla om träning men det orkar jag inte med.
Är det någon som försöker bryta en eventuell tystnad med orden "hur går träningen Björn?" Skulle det inte bli, för den, önskat resultat. Ett enkelt "bra" skulle jag nog kunna pressa fram.
 
Istället pratar jag gärna om saker jag ser på TV och läser. I måndags skulle jag ta upp att USA ska satsa på hjärnforskning i samma anda som 60-talets rymdprogram. Det lockade ju till skratt i alla fall...:
- Hörde ni om USAs nya "rymdprogram"? De ska kartlägga gäddan... ehhh, hjärnan!
 

Har blivit uppmanad att skaffa instagram efter att ha mms:at en bild på min frukostmacka men texten 'i brist på ost får man äta drottningsylt'. Tydligen är det den kvalitén på instagrampubliceringar. Lovade att blogga om det istället så:
 
Okay, lite träning då. Jag har så ömma fötter! Eller, ömma och ömma. Det är en blandning av att de fått utstå hårt underlag under lång tid (fy tusan vilka löprundor jag gör på långpasset nu - don't try this at home) och typ som skoskav UNDER fötterna. Tja, de var bara ömma tills jag fick för mig att pilla lite på skoskaven. Aj aj.
 
Nu hinner jag med mer styrketräning än jag gjorde första träningscykeln men några bicepscurls blir det inte tid till. Kanske kan det ersättas av spinning. När vi körde riktigt riktigt tungt idag och blev uppmanade att ta i med hela kroppen, även armar, ropade passledaren: Det ser bra ut, du kommer ha snygga armar i sommar, Björn! Ahh, det vet jag inte - jag hoppas bara jag har några muskler kvar överhuvudtaget...

Kommentarer

Postat av: Ulrika

Publicerad 2013-03-01 11:54:05

För min del får du blogga om träning iaf!

Och syltmackor!

Postat av: åsas morfar

Publicerad 2013-03-02 17:47:00

norsk kvällsmacka, till frukost vill dom ha nutella som pålägg

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela