vismut

27,6 grader i januari

Publicerad 2013-01-30 21:30:00 i Vardagsbekymmer

Som ni redan vet är det som händer i simbassängen mitt största irritationsmoment i livet just nu. Jag tänkte blogga om det redan i måndags men då nöjde jag mig med ett sms till någon som upplevde något liknande dagen innan. Efter idag kan jag inte hålla mig längre.
 
Korta versionen om i måndags: MASSOR med folk. Ingen snabbbana. Alla lika irriterade på varandra. Flera som crawlade. Jag bad en badvakt fixa en snabbana men det kunde hon göra först om 20min. Jag gav upp och gick mot omklädningsrummet men ångrade mig: "Motionssim är för alla. Tänk om man bara fick gå i Vidingsjös motionsspår. Vi får samsas och visa varandra hänsyn". Det tunnades ut på folk men prick klockan 18 (som alla måndagar) kommer ett gäng utvecklingsstörda. Dock tyckte vissa av dem att det var roligare att simma med mig än att vara på deras abonnerade bana. Haha, en stackars kille stannade upp fullständigt varje gång jag passerade. Rädd eller fascinerad är frågan.
 
Onsdag innebär morgonsimning. Så här såg det ut idag:
05.20 - Uppvaknande
05.40 - Frukostfixande. Gröt, te och dubbelmacka + två dubbelmackor till senare
06.23 - Åker till simhallen
06.31 - Checkar in på simhallen
06.34 - Vill inte lämna den varma duschen. Det är kallt i simhallen på morgonen.
06.36 - Kommer in och ser att det finns en trippelbana och en dubbelbana för motionssim samt en enkel snabbana. Tjoho! Men, det ligger ju en dam och bröstsimmar på snabbanan. Hmmmmmmmmmmm. Det är ju för tusan bara 4pers TOTALT i bassängen.
06.37 - Sitter på bassängkanten och vill inte hoppa i. 27.6 grader. Brrrrrrr.
06.38 - Hoppar i. Låter damen hållas så länge det bara är vi men plaskar lite extra när jag passerar.
06.45 - Ytterligare en crawlare kommer till snabbanan.
06.47 - Första incidenten. Han kan inte passera bromsklossen för jag kommer farandes i motsatt riktning. Jag stannar upp:
"-Ursäkta, skulle du kunna respektera att det här är en snabbana. Det är verkligen jättesvårt att passera någon som bröstsimmar när det bara är en bana"
"-Ja men. Jag trodde skylten satt kvar sen igår"
...
 
08.03 - På plats på jobbet och äter en av mina medhavda dubbelmackor. Shit alltså. Jag som tänker att de icke-tänkande personerna jag stöter på i simhallen bara finns där men nej, de finns högt upp i akademin också. Tur man kan skratta åt dem i alla fall :-)

Kommentarer

Postat av: Mikaela

Publicerad 2013-01-30 21:59:53

Intressant läsning! Jag ska simma imorgon bitti har jag tänkt. Ska bli mycket intressant och se hur det står till i banorna, men enligt schemat ska det finnas 8 banor i träningsbassängen och 2 officiella banor i motionsbassängen. Vilken simmar du i på onsdagar?

Postat av: Björn

Publicerad 2013-01-30 22:05:08

På onsdagar är träningsbassängen full med LASSare så där är det inte möjligt att simma men normalt är det inga som helst problem att morgonsimma - finns gott om plats.

Lycka till imorgon!

Postat av: Björn

Publicerad 2013-01-30 22:06:36

Ett förtydligande: 'Gott om plats i stora bassängen'.

Postat av: Mikaela

Publicerad 2013-01-31 08:57:56

Var och körde idag inne i träningsbassängen. hoppade i 06.45, då var det jag och två till som delade på 2 banor i bredd så att säga. Sen vid kvart över 7 kom det ett helt gäng typ 10 pers och barrikaderade två banor, så då fick jag flytta lite på mig. Men ändå helt ok!

Postat av: Ulrika

Publicerad 2013-01-31 11:07:42

Oj oj såna bestyr. Vilken tur att jag inte ska göra en triathlon i sommar ;)

Går och plaskar lite i babypoolen med Bruno istället. Kan ju iofs vara en bra källa till irritation. Behöva småprata med andra föräldrar? NEJ TACK!!

Postat av: Björn

Publicerad 2013-01-31 21:37:25

Mikaela: Bra att veta!

Ulrika: Du ser. Simhallen ÄR en källa till irritation. Kul förresten att se att min pik i förra inlägget fungerade :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela