vismut

Aussie on ice

Publicerad 2013-01-27 21:00:00 i Allmänt

Jaja. Bloggarna jag följer har inte speciellt hög uppdateringsfrekvens de heller (*host host*, Biffen).
 
I torsdags tänkte jag ha bloggat om det hårda livet mina näst nyaste byxor haft sista veckan. Började med att de fick currykyckling på sig i början av veckan. Som tur var kunde de följa med i tvätten redan nästa dag. Dock insåg jag att fettfläckarna inte gått bort. Jaja. Nu var de ju i alla fall lite renare igen men då fylldes det på med både hudkräm, tacos och smör. Hmm, det var något mer tror jag. Knäna såg jag dock till att skydda när jag kravlade på labbgolvet i jakt på en kork lååååååångt in under dragskåpet.
 
***
Tacos och bio i fredags. Django - riktigt bra!
 
***
Firande av Australiens nationaldag igår. Det där med att bara dricka alkohol på IKEdagarna i vår har visst redan skitit sig.
Det var flaggor, specialmuggar, uppblåsbar flipflop (?!) och gnuggisar.
Jag blurar för jag är egentligen inte så spännig som kortet visar (Hanna&Åsa: den är dock inte riktigt lika spännig (och snygg!) som han i matsalen hade :-) )
 
På nationaldagen grillas det i Australien och det gjorde vi även i Linköping. Vi lyssnade också på minst tio olika versioner av Waltzing Matilda, en hel del Midnight oil och drack typisk australiensisk drink (samt Jäger och vodka...).
John skötte så klart grillningen
***
Den här januariveckan har varit fylld av födelsedagar - nästan i klass med den i april. Tre stycken i onsdags men idag säger jag Grattis till två fd. småländskor på deras 30-årsdagar!
 
***
Ni får vänja er med en träningsrapport på söndagar. Den här veckan har huvudet fungerat mycket bättre - nu oroar jag mig för vaderna istället... Tror huvudet har att göra med att det blev två helt träningsfria dagar den här veckan. Trots det nästan 11,5h. En vecka kvar till "vilovecka"!

Kommentarer

Postat av: Lena

Publicerad 2013-02-28 13:18:23

Tack i efterskott! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela