vismut

Blinkande väckarklocka

Publicerad 2013-01-11 16:55:46 i Arbete

När klockan ringde imorse, och jag var i tillståndet mellan sovande och vaken, konstaterade jag att jag nu visste hur det är att vara död. Inatt har jag inte drömt en endaste sekund och jag undrar om jag ens rört mig. Jag tror dock att jag har andats.
 
 
Väl på jobbet blev det en annorlunda förmiddag p.g.a ett stort strömavbrott. Hade det här stora skett på en helg hade vår nya masspektrometer i 4-5miljonerkronorsklassen pajat. Nu kunde vi stänga av den manuellt, alla knappar i rätt ordning, 13min innan dess reservkraftkälla skulle ge upp. Undrar hur det gick på US egentligen. Det måste nog bara ha varit den mest prioriterade utrustningen som hade ström där ett tag då inte ens vår nödbelysning (som är prioriterad) hade det.
 
 
Annars idag konstaterade jag att det snart är dags att skaffa ett Facebook-konto om man inte ens kan komma åt vetenskapliga artiklar utan:
 
 
Vet inte vad det här var för sida som Google skickade mig till. Via Pubmed gick det hur bra som helst att läsa artikeln utan Facebook.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela