vismut

Bokslut

Publicerad 2013-01-03 11:04:15 i Träning

Det här inlägget har absolut ingenting med exhibitionism att göra. Det är inte meningen att skryta/söka kommentarer om hur duktig jag är utan det här inlägget hamnar i kategorin där jag skriver för mig själv.
 
Vet man med sig att man skulle vilja träna mer och har dåligt samvete för det kanske man ska sluta läsa snart :-) Anledninen till att jag tränar så mycket är väl egentligen att jag inte har något annat att göra och att ju mer man tränar desto mer beroendeframkallande hormoner bildas varpå man vill träna mer och mer.
 
Inför 2012 hade jag inga träningsmål eftersom jag var osäker på hur våren skulle bli. Trots det har jag fler träningstimmar än klassikeråret 2010. 303h fick jag ihop och de flesta av de är kvalitétsträning (ta bort 6h fjällvandring, 55min BodyBalance och 45min ShBam). Januari, juli, oktober, november och december blev bästa träningsmånaderna och största plumpen är att jag hade fler förkylningar första halvåret än jag haft totalt de senaste 3 åren - där försvann uppskattningsvis 30 träningstimmar. Ytterligare några försvann när motivationen var i botten under augusti.
 
Intressant att se att jag bara cyklade i 32 timmar vilket ska jämföras med 84h 2011. 77h styrketräning låter mycket i förhållande till allt annat men det motsvarar ju bara ca 1,5h/vecka vilket känns för lite. Jag är dock mycket nöjd med hur många olika träningsmoment jag fick till - verkligen varierad träning.
 
Inför 2013 kommer cykling och löpning stå ut i kalendern. Jag tror också att TRX kommer ligga bättre till än 2012 och att ShBam inte kommer existera på nästa års sammanfattning. Jag vill också öka antalet pulspass. Jag är lite lat och maler gärna på i samma låga tempo på mina konditionspass. Som det såg ut 2012 så hade jag i princip bara ett pulspass/vecka (BodyAttack/BodyCombat/Box) så det ska jag försöka dubbla 2013 genom att springa fler löpintervaller baserade på puls.
 
Framför allt hoppas jag dock att jag inte kommer ha lika många förkylningsuppehåll 2013...

Kommentarer

Postat av: Heto

Publicerad 2013-01-14 08:54:51

Jäklar var du tränar :) Jag också blivit lite beroende av träning! Men inriktar mig på skidor och löpning. Där är intervallträning mycket nyttig. Så det låter bra att du drar upp den träningen för konditionens skull! Mina mål är Vasaloppet och Göteborgs varvet (mina tre bröder ska springa där med). Lycka till med träningen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela