vismut

Great minds think alike

Publicerad 2013-01-13 21:10:17 i Allmänt

Den där nyårs"förkylningen" jag drog på mig var konstig. Inte en enda dag var jag egentligen dålig, bara lite skum, men eftersom jag är feg när det gäller att träna "sjuk" så tänkte jag varje dag från måndagen "bättre en vilodag för mycket än en för lite". Blev ett antal avbokade pass på gymmet i veckan... Hur som helst så kom jag igång igen i fredags och fick ihop nästan 5h fredag kväll-söndag kväll. Mycket? Mja, imorgon, en vecka för sent, börjar träningen med fokus på triathlonen i juli. Jag kommer ha 3v där jag har en vilodag och tränar mycket grenspecifikt + styrka ca. 12h följt av en vecka med tre vilodagar med mer explosiva, korta, pass som typ BodyAttack/Combat. Vi får se hur det här fungerar. Även om det är planerat 12h så kommer det finnas utrymme att ställa in pass för att göra något roligare. Dock är det ett måste att ta igen ett missat löppass. Jag är uppriktigt lite skraj för hur löpningen kommer kännas efter 12 mil på cykeln.
 
Igår kväll bjöd jag bort mig själv och föreslog Rummy och varma mackor. Svaret på sms:et var att planen för kvällen redan var Rummy och varma mackor. Otäckt!!!
 
Idag tog jag och Johan en sväng på Roxen. När vi skulle gå på isen insåg Johan att isen just där var riktigt tunn (~1cm). Trots det fortsatte han utåt med orden "jag är dum i huvudet"... Tilläggas för att djupet just här motsvarade kanske 10cm så ingen risk för drunkning här. Snarare risk för pajade korsband.
 
 
 
Jag tyckte att vi skulle ta närmaste vägen tillbaka hem - över kohagen. Jobbigt bara att det var dubbel-is just där:
 
Kul också att se att Året Julklapp uppskattades :-)
 
 
Sen kommer helgens vackraste sekund. Det är väl en dålig bevarad hemlighet att jag har preferenser för korthåriga brunetter. Eftersom jag inte noterar klädsel i speciellt stor utsträckning har jag inte så bra koll på vad jag uppskattar där men tydligen är det visst "schlagerbrudar i leggings" som gäller enligt utomstående expertis :-)
 
Jaja, dit jag víll komma är att jag igår såg den vackraste tjej jag någonsin sett. Tyvärr såg jag henne bara så lång tid som det tar för någon att passera förbi ett dörrhål. Jag stod och pumpade cykeln nere i källaren när jag hörde att någon var inne i det riktigt otäcka källarförrådet. Jag vänder mig om och precis då kommer denna ängel med långt ljust hår iklädd folkdräkt (!; inte ens jag kunde missa klädseln här) och går förbi.
 
-Hej.
-Hej!

Hon bor inte i min trappuppgång och vore jag lite modigare borde jag väl knacka på alla dörrar i den bredvid. För att fråga varför hon hade folkdräkt på sig så klart...

Kommentarer

Postat av: mästaren

Publicerad 2013-01-14 08:16:00

hmmm... jättemärkligt att du inte nämner nåt om Rummyresultatet tycker jag!

Postat av: Björn

Publicerad 2013-01-14 16:38:53

Inte ett dugg märkligt tycker jag... Usch. Jag är fortfarande bitter över att jag plockade upp en knekt första rundan när jag inte hade behövt plocka alls. Hade jag vunnit där hade kanske hela kvällen slutat annorlunda!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela