vismut

Nyårsfirandet

Publicerad 2013-01-03 11:17:00 i Allmänt

I lördags var alternativen för nyår: 1. Åka till Stockholm och supa. 2. Nyårsmiddag i Lambohov till vilken jag bjudit in mig själv. 3. Skidor och badtunna i en av Sveriges farligaste städer.
 
Värdinnan för nyårsmiddagen i Lambohov kontrade badtunnan med badkar med tillhörande servering men jag valde trots allt att spela cool och tog badbyxor samt skidor med mig på tåget norr ut.
 

Det var kul att sitta i en badtunna iklädd mössa, en öl i handen och titta på fyrverkerier.
 
Eftersom jag jag befann mig i en av Sveriges farligaste städer kanske det inte är så förvånande att jag lämnade staden med en blåtira vid vänster öga. Gärningsmannen själv fick uppsöka Lasarettet i Falun på nyårsdagen...
 
Det var inte bara en blåtira jag fick med mig hem. För många nyårspussar från den snoriga gärningsmannen gav mig också en förkylning. Bra start om nu målet för 2013 var att minska antalet förkylningsdagar :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela