vismut

Pigga ben!

Publicerad 2013-01-20 20:59:00 i Träning

Så hur gick första veckan som hobby-triathlet? Jo då. Hyffsat. Jag fick ställa in ett styrketräningspass pga att gymmet inte öppnade förrän kl. 7 och då tycker jag att jag blir för sen till jobbet. Jag ställde också in mitt andra planerade styrkepass i fredags morse då functional moves tog - rejält.
 
Det stör mig faktiskt en del att jag inte hinner med i alla fall ett styrkepass på gymmet då vaderna verkligen måste få sin styrketräning.
Annars är det inte kroppen utan knoppen som har haft störst problem. Jag undrar jag om jag kommer kunna fortsätta vecka efter vecka så här. Förstå hur många matlådor jag har diskat i veckan.
 
För er som inte förstår vad jag menar med det så har jag varit tvungen att planera mycket mer än vanligt för att hinna med allt och det har varit betydligt jobbigare än jag trott. Hur som helst så har jag flera gånger sett strandpromenaden i Motala framför mig den här veckan  :-)
Från http://www.cykelklubben.se
 
Kroppen har dock känts riktigt bra med undantag för träningsvärken i rumpan då. Kanske ska tacka syrran lite för det. I fredags fick jag ett sms: "jag har fått min massagebänk nu. Idag fick vi lära oss idrottsmassage. Kom hit!".
Hade jag inte haft andra planer för kvällen hade jag kommit direkt men nu fick det vänta till igår eftermiddag. Min första massage någonsin (med undantag från Hamam i Turkiet då men det var typ mer, ja, smek?) fick jag av min syster som hennes första kund någonsin. Jag vet inte riktigt hur det ska kännas med benen är faktiskt riktigt pigga idag. Dessutom kunde hon diagnostisera att mina knä och höftproblem orsakas av samma muskel - som botas med massage.
 
Jag har på avvägar hört att hon på Facebook skrev att hon tyckte att hennes FB-lösa bror borde ha gjort reklam för henne där men jag får väl göra reklam här istället, för mina 20-30 dagliga läsare :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela