vismut

Väckarklocka igen imorgon

Publicerad 2013-01-06 19:19:31 i Allmänt

Så skönt det har varit att ha haft en lindrig förkylning att skylla på annars hade jag nog tyckt att de senaste dagarna varit lite väl lata. Sen jag kom hem från nyår har jag i princip bara lämnat vintersportTVsoffan i fredagskväll samt igår några timmar för hockey i CC.
 
Någon form av jul-nyårstradition de senaste 5 åren har varit att måla om hallen. Tanken var att jag skulle göra det i år igen men jag kom aldrig längre än till inköp av grundmålningsfärg...
En ny, mer spillvänlig, köksmatta inhandlades samtidigt:
Den gamla, som nu får åka till soptippen, började sitt liv som matta i vardagsrummet och jag vet när jag köpte/skulle köpa den. Det sammanföll nämligen med första (eller andra) gången som jag träffade Mia Jufvas och hon tyckte jag var hur trög som helst när jag i bilen diskuterade hur ovänlig min nya matta var för strumpor. Sicka minnen man bär på!
 
Slut på semestern, dags för jobb imorgon igen. Det känns rätt bra att komma igång igen för runt jul och nyår finns det allt för mycket tid att tänka på saker och ting som egentligen inte är något att fundera kring överhuvudtaget. Dock har jag en känsla av att det kommer vara riktigt svårt att komma ur sängen imorgon. Jag har vänt lite på dygnet sista två veckorna kan vi väl konstatera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela