vismut

Årets odlingar

Publicerad 2013-07-24 18:00:11 i Allmänt

Jag har ju glömt att visa min balkong i år. Här kommer några bilder på den eftersatta balkongen - det har funnits roligare saker att göra i sommar.
 
Sin vana trogen var gräslöken balkongens kung tidig sommar - innan jag klippte ner den och planterade om den d.v.s. Efter det tog mina egenuppdrivna tagetesplantor över titeln.
 
 
Tillsammans med tagetensen växer en hot-oregano och, min favorit, citrontimjan. Verkligen en god och användbar krydda.
 
I min back som står på golvet breder citronmelissen ut sig, choklad-myntan växer bra, två physalisplantor växer alltjämt samt även dill och ogräs. Ytterligare en physalisplanta växer på men min basilka dog omedelbart efter plantering.
 
Physalis på G!
 
Tomatplantorna som jag fick av Lotta överlevde dock inte ens en helg utan vatten...
 
Nu kommer mojitoingredienserna - dags att myntan får göra någon nytta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela