vismut

Gyllene tider i Linköping

Publicerad 2013-07-20 16:55:40 i Allmänt

I onsdags hade Gyllene Tider spelning i Linköping. Det enda jag hörde var näst sista låten när vi parkerade bilen efter att ha barnvaktat och grillat ute vid Svartåmynningen. Det hade varit skönt att bada i värmen men det var bara Sigge som hade den lyxen.
 
I torsdags var jag på dam-EM och drack efterföljande öl på torget.
John var så ivrig att få göra vågen så han tjuvstartade
 
Redan på vår första (eller andra, beroende på hur man räknar) dejt rekommenderade Ida mig att läsa Havrepappans blogg för att veta vad jag ger mig in på när jag är tillsammans med en hästtjej. Jo då, och igår var det så dags att sitta upp för första gången på typ 20 år. Jag säger inte att jag red för det var mest sitta på hästen och gå lite framåt (skritta (om vi nu ska hålla oss till korrekt terminologi)) men efter påtryckningar från John och Christian så finns hela den 46minuter långa "ridturen" på film från en hjälmkamera om någon vill se.
 
Ida frågade mig om det var svårare än jag tänkt mig men mitt ärliga svar är att jag inte hade någon som helst förutfattad mening så jag vet inte. Det som dock slog mig var att det inte fanns något att hålla sig fast i, att löpartights är dåliga ridbyxor för att de är sjukt hala samt att jag nu vet varför hästtjejer har grymt starka insida-lårmuskler. Men visst var det svårt! Första 10min var jag inte alls bekväm men allt efter som så kändes det bättre och jag kan nog tänka mig att sitta upp någon mer gång snart för att testa på att trava lite. Med min utvecklingskurva tycker flera omkring mig (inte Ida kanske) att jag snart borde vara redo att följa med på fälttävlan. Eller, Ida kanske visst tycker att jag kan följa med men då mer som hejarklack :-)
 
Får Jippi att svänga höger.
 
Nu ska dock snälla Jippi säljas och jag får inte rida på den nya 4-åringen ("du skulle ramla av") så vi får väl se när jag får rida (utan " ") nästa gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela