vismut

Lättviktare

Publicerad 2013-07-30 09:22:21 i Träning

Jo då. Visst blev det löpning i Hackefors tuffa spår igår. Dock bara 6,4km då jag sprang in mina splitter nya löparskor:
Bild från http://www.runningwarehouse.com/
Skon är min första i kategorin lättviktskor och väger 113g mindre än mina "vanliga" (224g mot 337g). Det blir många kilogram mindre att lyfta på en halvmara.
I första hand kommer jag att använda dem på mina korta, snabba, pass samt på tävling då de saknar proneringsstöd (som jag kanske inte behöver längre, fick beröm för min fotisättning på löplabbet) och dämpning. Dock ska jag vänja fötterna så att jag så småningom kan använda dem på längre distanser också. Idag känns det faktiskt lite som träningsvärk i fötterna så det är nog bäst att skynda långsamt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela