vismut

N bytt mot D och kanoting i Dalsland

Publicerad 2013-07-15 16:16:00 i Allmänt

Tillbaka i Linköpings vind och moln efter en vecka i Lidköpings sol. Som ni säkert har förstått umgås jag mer och mer med Cellbiologens Snyggaste Cellodlare, Ida, och i veckan som gick följde jag med henne "hem" till Lidköping för bilbesiktning och kanotpaddling.
För en bortskämd Motalason var det ju som en fröjd att åka till Svalnäs och bada i Vänern. Ett Varamon i miniatyr!
 
Efter att ha väntat ut Onsdagens regn fortsatte vi sen till Dalsland för att sätta vårt förhållande på prov genom att under tre dagar paddla kanot runt Bengtsfors.
 
 
Hur det gick? Tja, bara den svagare av oss fick sitta bak och styra så gick det fint...
Tyvärr Åsa. Solglasögonen är på även här.
 
Ibland var det svårpaddlat...
Det bästa med kanot vs. kajak är att man inte behöver prioritera. Allt kan tas med!
 
Det var härliga, soliga dagar med hyfsat ok vattentemperatur.
 
Den största motgången var väl egentligen att engångsgrillen var en av alla de som inte ville ta sig. Mycket tråkigt. Då var ju jag tvungen att göra upp en riktig eld i engångsgrillen istället!
 
Fisket var heller inget vidare. Jag kombinerade det, ofrivilligt, med bad...
 "Filmar du nu?"
 
Korv med bröd, popcorn, godis, Ida och vin. Bra onsdagskväll!
 
Tillbaka i Lidköping blev det mer bad och så klart mys med Sasha som inte fick följa med på sjön. Det var inte direkt ensamt i sängen även efter det att Ida gått upp:
En katt, en Björn och en hund.
 
Nollade förra veckan träningsmässigt. Idag gjorde jag mitt första löppass sen triathlonet - 7,5km på 40min bredvid Ida när hon red. Fy tusan, första kilometern var jobbig rent konditionsmässigt och sen började det att göra ont lite här och där. Nej, så här får det inte vara. Dags att trappa upp igen!

Kommentarer

Postat av: Sofia Sjödin (sofiaA)

Publicerad 2013-07-15 18:22:27

Härligt att du hänger med en Skaraborgare!
Mvh, Töreboda-infödingen :-)

Postat av: Björn

Publicerad 2013-07-15 19:11:46

Så svårt det blir med Sofia S och Sofia S i telefonen nu! Nä, ni får heta Andersson och Rundén fortsättningsvis också. Grattis förresten!

Postat av: Sjödinarn

Publicerad 2013-07-17 18:27:48

Det går bra det! Och tack!

Postat av: Ulrika

Publicerad 2013-07-18 23:32:47

Grattis till vad jag fått höra, från en säker källa, en mycket trevlig tjej :)

Postat av: Björn

Publicerad 2013-07-19 16:00:09

Tack tack! Ja, jag undrar vilken den källan kan tänkas vara...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela