vismut

Reflektioner och tjuvstart på semestern

Publicerad 2013-07-02 21:07:00 i Allmänt

Tack så jättemycket för allt beröm i kommentarerna till förra inlägget! Dock kommer här ett avslöjande: Det var inte så jobbigt. Vätternrundan, för de som testat på den, är värre.
- Är det verkligen sant?, undrade Axel.
 
Mja, på VR är det samma rörelse i hur många timmar som helst. Här får man börja cykla strax efter att man blivit trött på att simma. Man får springa strax efter att man lessnat på sadeln. Man springer i mål lite efter att man tröttnat på löpningen.
Det är dessutom så olika muskler som är involverade så nej, jag var egentligen (helt ärligt!) aldrig riktigt trött i lördags. Det betyder väl att jag är vältränad och att jag kunde ha tagit i mer. Jag kände inget alls i kroppen efter loppet men det var nog tack vare alla endorfiner, jag har (jag blev konstigt nog förvånad!) haft träningsvärk men nu är jag fit for fight igen. Träning igen imorgon - härligt!
 
Det blev visst familjefoto vid varvningen i lördags. Här finns bilden.
 
Jag har så smått börjat fundera på nästa års tävling. Simningen borde jag kunna kapa 7min på om jag börjar i simskola. Löpningen i alla fall 11min om jag fortsätter som jag gjort. Växlingen 2min. Det är 20min bara det och får jag bara mer tempoträning på cykeln kan jag nog kapa 20min där också. Huxflux är jag då nere på 7h 20min och med lite mer vilja och mindre feghet ligger väl 7h inom räckhåll?
 
Smygstartade min semester igår. Jag har inte så mycket labbarbete denna vecka så jag tar semester redan på torsdag. Dock måste jag jobba torsdag förmiddag så igår gick jag hem efter lunch för att jämna ut. Varför vara på jobbet när det är fint väder och Cellbiologens Snyggaste Cellodlare har semester och man kan bada. Hundbada alltså.
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: mia

Publicerad 2013-07-04 09:49:37

din Hund?

Postat av: Björn

Publicerad 2013-07-04 10:58:39

Nej, den kom på köpet med mitt badsällskap :-)

Postat av: Ulrika

Publicerad 2013-07-04 11:13:04

Fast Björn, för att ett triathlon ska kännas lättare än vätternrundan så måste man ju vara riktigt vältränad i tre grejer istället för en. Så ta åt dig!

/hoppas på att få se skymten av badsällskapet i bloggen snart? :)

Postat av: Semester-på-riktigt-Björn

Publicerad 2013-07-04 12:25:16

Ja, jo. Så är det väl men faktum är att VR gör ondare.

Ang. bild så får du nog vänta. Badsällskapet får vara anonymiserad på bloggen, räcker med att exponera mig själv (och Sascha...).
Fast. Kollar du mer noggrant på bilden jag skickade igår kan du faktiskt se skymten :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela