vismut

Svensexa

Publicerad 2013-07-29 12:46:00 i Allmänt

Oj va' tiden går snabbt. En vecka kvar på semestern och jag minns knappt vad jag gjorde förra veckan. Eller, på torsdagen gjorde jag bäbis-turné. Först korvgrillning hemma hos Hanna vid lunch och sen, på väg hem från Lambo, kikade jag in på världens sötaste Ellen. Tredje mjölkspyan på shortsen kvitterade jag sen in vid kvällsmaten.
Det är inget roligt att leka med barn. Sekunden efter att man (jag) är klar och nöjd med sin skapelse ligger den totalförstörd i spillror på golvet/i sandlådan.
 
På fredagen slängdes så ÄNTLIGEN min gamla soffa som stått och tagit plats i mitt sovrum i två år. Efter det blev det rengöring av hästsläp, grillade abborrar och mojitos. Eller, min var (hoppas jag...) alkoholfri då jag tog hand om bilnycklarna och laddade upp inför lördagen. Vet i tusan om den var alkoholfri. Jag lyckades i alla fall köra fel två gånger i Kåparpsrondellen.
 
Lördagen bjöd på CR's svensexa som inleddes med 5-kamp på Vildmarkskampen.
 
Första grenen ut var kofotboll. Eller, blindfotboll kanske man kan kalla det för speciellt mycket såg man inte. Uppvärmd och svettig blev man i alla fall.
 
Efter det skulle vi flytta däck i en viss ordning över 3.20m höga stubbar. Hade samtliga i laget varit som mig och Sebbe i längd (1.82m) hade vi aldrig klarat den här övningen. Tur det finns längre personer.
 
 
Sen fick jag spöa Umesh. Sjukt svårt och jag lyckades skada baksidan av låret när jag kämpade för att hålla mig kvar på stocken. 2-1 till mig.
 
 
Umesh fick dock sin revansch i sumobrottning. 2-1.
 
Det var en riktigt rolig inledning på dagen. Och svettig. Svensexeplanerna ändrades lite så vi kunde bada. Det var lätt det varmaste badet i år men man undvek att få kallsupar...
 
50st cheeseburgare till 10 köttätare. Jag klämde 7st á 305kcal.
 
Tiggare utanför systemet i Hageby
 
 
Kanske något att testa nästa helg. Tjugo minuters tiggeri gav bra resultat!

Efter det blev det några uppdrag på stan innan det var dags för Laserdome. Ingen överraskning för den blivande brudgummen då undertecknad i ett svagt ögonblick redan basunerat ut att han minsann inte skulle bada i sina shorts då de skulle sparas till kvällens aktivitet - Laserdome. Pucko.
 
Puckot var dock en fena på Laserdome. 3a i första matchen och delad 1a i andra. Endast slagen totalt av Umesh-jäkel med en marginal motsvarandes en axelträff. Gött i alla fall att skjuta Christian sönder och samman :-)
Kvällen avslutades sen med tacos på Laserdome-stället och dans på Harrys.
 
Nehä, dags att gå ut och njuta av sista semesterveckan. En löptur i Hackefors låter som ett bra sätt.

Kommentarer

Postat av: Världens sötaste Ellen

Publicerad 2013-07-29 18:42:08

Mamma och jag tackar för besöket! Alltid trevligt att få lite variation på ställen att kräkas på ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela