vismut

-Lycka till nu då Björn. -Med vad?? -Cyklingen! -Ah! Just ja.

Publicerad 2013-06-12 22:03:00 i Allmänt

Cykeln cyklad till Motala, triggerpunkterna i rumpan masserade och... Nej, det är nog allt. Jag börjar faktiskt tro att jag underskattar Vätternrundan den här gången. Jag kolhydratladdar inte och jag sparar inte på energin heller (se nedan).
Vädret för fredag-lördag ser ok ut men så klart kommer det blåsa. Rejält. Men det är ju som vanligt så inget att tänka mer på. Jag tror fortfarande att jag kan gå under 10timmar utan att för ta mig men jag kommer rulla in på några minuter under för jag tänker inte pressa mig mer än nödvändigt. Men OM jag skulle känna mig sliten så kommer jag ta det väldigt lugnt och stanna för lasagne och annat gott under resan.
 
Efter cykling, grill och massage skulle jag ju så hem igen och tog Östgötatrafikens tåg mellan Motala och Linköping. Nog för att det går 11minuter snabbare än buss men: 118kr för att åka mellan Motala och Linköping är väl lite väl eller är det jag som är Snål-Björn nu igen? Eller som Lotta sa: Har jag tur kan jag få en biljett "hem" till Malmö för 90kr.
Motsvarande resa med buss kostar 85kr men efter att tågen börjat rulla är det väldigt få avgångar.
 
Balkongen börjar bli iordningställd och idag cyklade jag till Rökinge (så det blev 22km på vanliga cykeln idag. Måste nog motsvara 40km på Racern i alla fall - dålig vilodag...) för att köpa kryddor. På vägen hem stannade jag för att hälsa på Jufvas och fika BULLE!!!!!
 

Haha, Sigge berättar hur jag ska hänga hjälmen, ta av mig skorna (han knöt tom upp dem åt mig), när jag ska äta BULLE!!!!! och hur jag behöver blåsa på mitt varma te.
Jag, HackeHackspett(a)-Sonja och BULLEN!!!!!
 

Kommentarer

Postat av: PL

Publicerad 2013-06-13 01:33:04

Men du...lycka till då!

Postat av: Jonas

Publicerad 2013-06-13 23:27:37

Lycka till Bjös!

Postat av: Björn

Publicerad 2013-06-14 08:31:42

Tack!

Postat av: Ulrika

Publicerad 2013-06-14 09:05:33

Lycka till!!

Postat av: Axel

Publicerad 2013-06-14 09:29:22

Lycka till!

Postat av: CR

Publicerad 2013-06-14 12:03:20

Kör hårt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela