vismut

Andningspaus

Publicerad 2013-06-02 13:49:00 i Allmänt

Måndag, onsdag, torsdag, fredag och lördag den här veckan har jag gått upp 05.30 för att träna. Jisses så trött jag var imorse när jag vaknade 07.30 och inte var jag mycket piggare en timme senare när jag var tvungen att släpa mig ur sängen.
Kvällarna har också varit fulla av aktiviteter.
Måndag - 4km simning. Tisdag - hämta paket i Skägget och kvällsällskap som somnade utsräckt i min säng. Onsdag - Tempopass på cykeln runt Rängen. Torsdag - Grilllkväll i Malmslätt. Fredag - Tempopass löpning och middag på Sangria. Lördag - Tacos och spel hos Jufvas.
Lägg därtill lunchmöten, opponering och sjukgymnastbesök så har ni, nästan, min vecka i sin helhet.
 

Grillkväll...
...med tillhörande landdartcomeback. Inte för att skryta men för att ha haft ett uppehåll förra säsongen så var jag rätt grym :-)

Grym var jag dock inte igår när det spelades Ubongo hos Åsa och Johan. Nästa gång vi spelar hoppas jag att de är lite mer slitna för som det var nu hade jag inte en chans.
 
Kanske var det så att det var jag som var sliten. Efter den tidiga lördagsuppstigningen cyklade Christian och jag till Finspång för att äta korv med mos (pizzerian vi skulle äta på hade inte öppnat när vi kom...) på Statoil. Riktigt härlig tur utan vind - bra genrep inför Vättern.
 
Vi kan ju också slå fast att områden på kroppen som en gång varit solbrända snabbare blir solbrända igen när de utsätts för sol. På gott och ont. Mest ont igår kan jag ju tycka...
 
Ang. sjukgymnastbesöket så fick jag ju träffa en annan sjukgymnast den här gången. Han lyckades få min axel att göra ont och få fingrarna att domna bort - jag gissar fortfarande på nervproblem. Meningen "jag tror dina problem går att lösa med styrketräning" var inte lika lugnande som jag tror han menat. Vadå 'tror'? Jag hade inte för en sekund tänkt på operation eller dylikt innan han sa sådär!
 
Träningsschemat säger 2.5h löpning idag. Pust. Får se om det blir en kvällstur för den här kroppen är lite sliten faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela