vismut

CSC

Publicerad 2013-06-23 12:30:00 i Allmänt

Midsommarhelgen inleddes på ett tak mitt i centrala Linköping i torsdagskväll. Den tänkta spelkvällen innan Narges på jobbet flyttar till Stockholm slutade med ytterst lite spelande och massor med prat på det nämnda taket. Hur trevligt som helst!
Skapligt coola fönster hon hade!
 
Midsommarafton firades hos Axel och Anna-Carin i Kråkorp - också det fantastiskt trevligt!
Med en Björn, en Häst, en Fluga, en Yxel och ett Lim vid bordet kan vi ju snacka om att det gick åt mat. Minnesbilden från fikat (som intogs efter kvällsgrillningen?! Och snacksen blev 'chipsfika' (*dalmål*)?! Skumt folk) var när Axel, vid glass+jordgubbsportion #2, stönar: Marääääääänghhher. Hahaha!
 
Men vi motionerade också.
Krocket (behöver jag ens skriva vem som vann?), kubb och åkerlöpning.
Axel ville leka krocket istället för att spela krocket och därför var banan inte helt enligt reglerna. Hans motivering? "Men vi måste bygga den konstigt för annars vinner bara Björn."
 
 
Uppvärmningen
 
Åkerlöpning i månsken
 
Åkerarmhävningar i månsken och vatten på linsen
 
Ellen och den stora Späckhuggaren var också med men de sov mest.
 
Gårdagen innehöll bevattningstjänst på Jufvasgården, klappning av Sator, löpning, minigolf, minigolfvinstglassätande och Indiana Jones på TV.
Sex dagar kvar till triathlonet. Jag känner mig, för att citera Åsa, bedrägligt fräsch i kroppen och har inte stretchat så mycket som jag kanske borde ha gjort efter VR. Tror jag blir brutalt avslöjad av min massör på tisdag. Aj.
Jag har inte ens tränat 4h denna vecka och gårdagens löpintervaller och dagens korta tempopass på cykeln var jobbiga - hoppas det bara är förspelet till toppformen!
Samtidigt har jag sovit dåligt i veckan - det var länge sen sist. Misstänker att en av orsakerna är för att jag inte tränat lika mycket som tidigare och att jag därför inte är lika trött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela