vismut

Fiffiga frun

Publicerad 2013-06-10 19:23:58 i Allmänt

Två år med tygsoffa och jag har ett antal gånger saknat min skinnsoffa. Nog för att den var sliten för att passa bäst på tippen men den var banne mig mer lättskött. Hur mycket jag än dammsuger tygvarianten så bildas det ändå ett dammoln när man sätter ner rumpan.
Idag tröttnade jag och gjorde som vilken person som helst i IT-åldern skulle ha gjort: Googlade.
 
Damma tygsoffa
Första träffen:

Bästa kuren för tygsoffan

För soffan som inte går att klä av och tvätta. Fukta ett lakan och lägg på soffan. Slå med baksidan av en klädborste på lakanet. Smutsen fastnar!

 

Men vem äger en klädborste? Inte jag i alla fall men i städskrubben finns det resurser så det löste sig ändå.

Har inte en aning om om det fungerade speciellt bra men det var betydligt roligare än att dammsuga.
 
Återbesök hos sjukgymnasten idag. Nu ska här byggas muskler och stabilitet på den svaga och instabila delen av mig. Hmm. Jag fick 9 övningar varav 6 har ingått som standard i min styrketräning de senaste 10åren... Får sätta mitt hopp till de övriga tre tror jag.
Mm, testade en av dem nu ikväll - kramphugg i "fel" axel redan efter en repetition! Blev till att minska motståndet.
På hela våren kan jag räkna antalet bicepscurls jag gjort på ena lillfingret men rehabschemat för axeln innehåller visst lite discomuskel-byggande också. Beach november 2013 säger jag bara...

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2013-06-11 16:35:41

Om du är städtant kanske du kan komma förbi? Golven behöver våttorkas och tittar men ut genom fönstren ser det ut som dimma.

Angående träningen så kanske du ska boka in en solresa i höst då för att ta nya bilder på stranden till almanackan 2014.

Postat av: Björn

Publicerad 2013-06-11 21:28:15

Planerna finns. På det sistnämnda alltså...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela