vismut

Imponerad av mig själv

Publicerad 2013-06-06 22:12:06 i Träning

Nationaldagen till ära hade jag tänkt att köra ett tränings-triathlon men då Tinnis inte öppnade förrän kl. 10 fick det bli ett duathlon istället. Och oj så bra det gick.
 
Jag satsade på att köra de 53 kilometrarna runt Stora Rängen i ett tempo som jag trodde jag skulle kunna hålla på den dubbla distansen. Det slutade med ett tangerat personligt rekord, 1:50 (snitt 29km/h).
 
Sen var det bara att lämna cykeln hemma och byta till löparskorna. Tanken var från början att hålla ett bra distanstempo, typ 5min/km, och springa runt 10km. Well, första kilometern gick på 5.01 men sen jäklar - jag sprang 8km på 35min 50s (snitt 4.29)! Att det "bara" blev 8km var inte för att jag var trött utan för att förnuftet sa att det räckte så här, jag är inte helt fräsch i benen efter lördag och måndag.
Anledningen till att jag blev så imponerad av mig själv är att jag tom sprang snabbare idag än förra veckan när det bara var 8km löpning i högt tempo. Låt vara att jag den gången hade uppvärmning inräknat i tiden men ändå. Jag flög fram idag!
 
 
Av det här har jag lärt mig att det inte spelar så stor roll att jag cyklat innan löpningen, i alla fall inte efter några kilometer när sadeln försvunnit från baken, och att jag nog borde kunna springa snabbare på mina tempopass...
 
Inställd simning och inte ser det så bra ut för simning i Vättern heller. Tre veckor kvar och bara 9grader i Vättern-vattnet.
 
Eftermiddagen tillbringades i solen ute i Alguvi. Jepp, fick Sigge att gråta idag igen. Det var inte lika roligt att bli sprutad på med vattenslangen som att jaga och spruta på mig med den samma.

Kommentarer

Postat av: Hettich

Publicerad 2013-06-07 19:26:37

Mycket imponerande och i denna värme!

Postat av: Björn

Publicerad 2013-06-08 08:21:28

Tack Heto! Kör du något själv i år?

Postat av: Heto

Publicerad 2013-06-08 10:31:14

Jag har sprungit Kanallöpet, Göteborgsvarvet och Blodomloppet. Kanallöpet sprang jag på 1:45:40 i motvind, så det var jag jättenöjd med. Trodde då att jag skulle klara Göteborgsvarvet under 1:45. Men var inte beredd på hettan. Det gjorde att jag sprang på 2:00:37 :/ Men nu vet jag att vädret kan påverka en del. Blodomloppet sprang jag på 45:58. Snart ska jag komma under 45 min :D

Postat av: Björn

Publicerad 2013-06-08 17:17:56

Riktigt bra sprunget! Hade Dipp varit aktiva nu hade det inte varit något fel på uthålligheten i alla fall.

Anmäl dig till broloppet (21km) mellan Skänninge och Motala i oktober (http://motalabron.se/broloppet/ )! Jag har en önskan om <1:35 men för att lyckas med det måste jag träna mer tempo efter triathlonet.

Postat av: Heto

Publicerad 2013-06-08 18:22:52

Det skulle vara intressant. 1:35 är ju sjukt bra tid om du lyckas!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela