vismut

(puss)Kalas i massor på jobbet

Publicerad 2013-06-19 19:03:23 i Allmänt

Här skulle jag lägga in bilder på kameran från gårdagens dubbla kalas men hittade en talande bild från Fria Vidder-festivalen i lördags. Det var nästan så att jag undrade om det krävdes barnvagn för att bli insläppt!
 
Kalas ja, igår hade vi först en Midsommarlunch på jobbet...
 
 
... i finfint väder så vi hamnade i Trädgårdsföreningen.
 
Mitt bidrag var 5kg skrubbad färskpotatis vilket gav mig träningsvärk i händerna.
 
Sen var det bara att äta upp sista jordgubben och springa till överrasknings-kalas för en blivande 40-åring. Vi hade arrangerat det så att hon trodde att det var för att Hanna och Åsa skulle komma och visa sina nyföddingar som vi skulle fika och därför sjöng hon glatt med i 'Ja må hon leva!' (måste vara någon konstig svensk tradition att sjunga för nyfödda) innan hon insåg att det var för henne vi sjöng :-)
 
En Sigge på blandat humör var med på kalaset.
Böörn
säger Sigge och böjer sig fram som om han vill pussas. Jag gör det samma och då ger ungj.. mig en örfil och skrattar gott!
Jaja, några minuter senare överöste han mig med pussar och det var först efter hånglet som jag kom att tänka på hur smart det är att pussa ett dagisbarn 11 dagar innan ett lopp jag tränat 6 månader för...
 
Annat jobbrelaterat är att jag fått en ny granne. Hon har full insyn i mitt sovrum och jag i hennes kök+vardagsrum. Dessutom är hon doktorand på cellbiologen så nu är hallen och toaletten de enda ställen i lägenheten där ingen arbetskamrat kan spionera på mig då Anita har rak insyn i mitt vardagsrum från sin våning på andra sidan Djurgårdsgatan...
 
Invigde en julklapp från 2007 igår. Hade helt glömt bort att jag hade en stektermometer, här ska lagas grym mat.
 
Fortsätter drömma skumma saker. Vaknade hungrig kl. 4 imorse och kunde inte somna om så då rapporterade jag nattens dröm via SMS istället. Axel var det skummaste inslaget men Sonja i Lottas frigolitbox och att jag felparkerade Åsas elcykel mitt på en gata i Stockholm var mer logiskt.
 
Nu sitter det någon i en bil på väg norr ut och funderar på om det finns någon mer bakomliggande story i det här inlägget. Fundera på du, säger jag.

Kommentarer

Postat av: gubben i borlänge

Publicerad 2013-06-20 08:45:08

var det du som smittade Sigge? han är snorig idag

Postat av: CR

Publicerad 2013-06-20 09:13:02

Skumma drömmar lär man kunna drömma om lufttrycket är högt eller ändras fort. Fint väder på sistone?

Postat av: Björn

Publicerad 2013-06-20 16:41:21

Gubben: Verkligen tack för informationen...

CR: Intressant!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela