vismut

En doft av guld

Publicerad 2013-03-17 20:52:00 i Allmänt

Hammarby tog hem SM-guld i bandy idag. Med en lagkapten som började sin karriär i IFK Motala och med en tränare som både spelat och tränat i Motala och varit klubben trogen tills denna säsong. I förlorarlaget Sandviken stod även där en fd. Motala-fostrad spelare som tränare.
 
Klart man blir lite bitter när man tänker på att minst 5 spelare lämnade IFK i slutet av -90 talet/början på -00 talet för att sedan bli riktigt tongivande spelare i sina nya lag och dessutom landslagsmän!
 
Det där med att undvika skador kom ju på skam direkt. Vid lunch i fredags började jag känna en konstig träningsvärk i ena ljumsken. Det kändes mer och mer och i går morse gjorde det riktigt ont att få på strumpan. Yep, en sträckning. Och när jag tänker efter var det ett tillfälle när jag skulle gå av cykeln i fredags då jag halkade till och tänkte "där hade jag kunnat sträcka mig". Mm, jag gjorde nog det också. Men det känns inte när jag tränar så ingen större fara.
 
Det var svårt att hitta umgänge i helgen. Folk har varit bortresta, magsjuka eller legat på neonatalavdelningen (årets första bebis av sex väntade har hittat ut!). Fast, utan tillgång till resorb kom ju huvudvärken som beställning efter spinningen så jag hade nog inte varit så trevligt sällskap ändå - botade den med popcorn och öl :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela