vismut

Jag. Det gör jag.

Publicerad 2013-03-18 20:12:43 i Allmänt

Nä, det är ju inte helt accepterat att vara jobbig vegetarian.
Nästan som IKEA; (häst-)köttbullar hela veckan!
 
Jag fick idag komma upp på neonatalavdelningen och hälsa på lilla lilla lilla Ellen som föddes 4v tidigare än det var tänkt. Min späckhuggarmjukisdjurpresent var större än henne...
 
Det sägs ju att läsförståelsen blir sämre och sämre i skolan. Illa illla. Den var nog inte speciellt hög på -60 talet heller.
Tro inte att jag skriver här varje gång det är bromsklossar i snabbsimbanan, långt ifrån, men ibland måste jag avreagera mig. Tre banor "motionssim" en "snabbsim". På "snabbsim" var vi 7st som låg och crawlade och helt plötsligt låg det en kvinna som bröstsimmade långsammare än vad jag gör (hur nu det är möjligt) bland oss. Att passera en bredsparkande bröstsimmare på en singelbana är risk för liv och (framförallt...) lem. Om man ens kan passera för är det 7 crawlare på banan möter du någon hela tiden.
Självklart kan jag inte vara tyst, stannar och säger: "Ursäkta, du vet att du simmar på Snabbsimbanan va?". De flesta brukar då bli lite stötta men byter snabbt bana. Den här flodhästen käftade emot: "Och vem bestämmer vad som är snabbt och inte?"
 
Här slår det blixtar framför mina ögon och på en tiondelssekund hade jag minst tjugo dryga kommentarer att välja mellan men eftersom min superkraft är att låtsas vara trevlig om jag måste så sa jag bara: "Inte vet jag, men du ska veta att det är jättesvårt att simma om någon som bröstsimmar".

Hon bytte. Men som vanligt var det ogjort arbete för strax är det en ny som ligger där och brer ut sig. Seriöst?!? JAG blir ju stressad om jag har nån som simmar snabbare än mig på banan. Har inte de här personerna sånna känslor? Näe, jag KAN inte förstå mig på dem. Jag fattar bara inte.
 
Så, nu kan jag äta maten som fått svalna medan jag skrev av mig mina aggressioner :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela