vismut

Matdoktorn

Publicerad 2013-03-28 20:49:05 i Allmänt

Kan Fettdoktorn och Kostdoktorn kalla sig doktorer så borde ju jag vara än mer lämpad att få använda den titeln. Jag funderar på ett matinlägg någon dag, min syn på kost, men så länge kan ni kolla på måndagens Vetenskapens värld på SVT play. Mycket intressant!
 
Ni skulle också kunna kolla säsong 1 avsnitt 1 på Black Mirror på samma sajt. Det gjorde jag i tron att det var den kriminalthriller den utgav sig för att vara på tv.nu. Hmmm. Sammhällskritisk satirfilm hade varit en bättre kategori.
 
Mycket mat är det. Jag orkar inte! Alltså, efter gårdagens Göteborgsvarv käkade jag, duschade och insåg att jag fortfarande/igen var hungrig. Jag orkar inte äta mer. Jag orkar inte laga mer. Jag orkar inte diska mer. Tur det är påskhelg i Motala och vilovecka snart!
 
Mer mat. Igår hade vi Påsklunch på jobbet (och då åt jag i alla fall):
 
 
Efterrätt var på mig (man blir lättast populär så...).
 
 
Och potatis ifall jag inte skulle få nog med mat...
OBS! Det ser MYCKET värre ut än det var!
 
Det blev inte 3.5 arbetsdagar denna vecka utan 3.75 arbetsdagar då en Besserwisser med oreglerad arbetstid påpekade att teknisk personal endast hade 2h arbetstidsförkortning idag. Tsss.
Gick hem och blev hur seg som helst. Var inte alls pep på att gå iväg och träna. Första gången det har varit så allvarligt sen hårdträningen började och då har jag ändå haft långpass i snöväder. Det märktes visst på mig också då spinninginstruktören redan efter fyra låtar frågar Mår du bra Björn? Är du ok? men jag kom igång ordentligt sen. Nu hade jag en stor anledning att släpa mig dit men åh så skönt med stundande vilovecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela