vismut

Notiser

Publicerad 2013-03-14 20:59:00 i Allmänt

Jag har skaffat mig en dålig ovana att åka iväg med fingervantar för att sen konstatera att jag kommer frysa fingrarna av mig när det är dags för hemcykling senare på kvällen. Det har hänt vid flera tillfällen sista månaden. Sist var Christian snäll att låna ut sina skotta-snö-handskar till mig med orden "jag behöver dom inte längre".
 
 
Tss. Fick igår ett meddelande från Christian: Note to self: låna aldrig ut skottarvantarna till Björn i mars. Du kan skylla vinterns återtåg på mig.
Mm, den här snön var INTE efterlängtad och nu väntar minusgrader så länge prognoserna räcker.
 
Och i värsta vinterväglaget ger sig Björn ut på en biltur bakom ratten i en bil han aldrig kört tidigare. Det märktes framförallt vid parkering att han är ovan bilförare (deo hade kanske varit användbart en dag som denna...) Backsensor är ju en bra uppfinning - förutom att det kan hamna snö på den=otroligt stressande ljud.
Största frågan: Var tusan finns handbromsen?????
Svaret: Som en knapp ner till vänster (vad annat att vänta från en bil där bilen startas med en knapp och nyckeln är en bricka).
Jag myntade även ordspråket: Fick en Volvo plats Får en Volvo plats när jag lyckades få en parkering på personalparkeringen (Björn-tur kallas det).
 
Kom ner till tvättstugan 10min innan den låses bara för att upptäcka att torktummlaren stannat med ett felmeddelande. Mm, strumpor, kalsonger och handdukar är min nya inredningsdetalj i alla rum just nu. Och ja, jag svor på samma sätt som jag gör när det går dåligt i Rummy.
 
Vid absolut sista repetitionen på dagens CX fick jag kramphugg i baksida lår. Då har man väl tagit i precis så mycket som man ska?
 
Väntade hela kvällen igår och hela dagen idag på ett sms från Sofia Rundén med tanke på resultatet HV71-LHC. Det kom aldrig något förrän jag själv messade och frågade om hon blivit snäll eller Djurgårdare. Varken eller skulle jag säga efter hennes svar...
 
Säsongspremiär för Criminal minds om 1min. Dags att lägga sig på rygg i soffan.

Kommentarer

Postat av: Ulrika

Publicerad 2013-03-15 13:42:26

Att jag lyckades snappa upp att HV71 hade vunnit i nån typ av hockeymatch mot LHC är ett under. Men det gjorde jag, och efter jag läste det funderade jag faktiskt på om Sofia hade terrat dig nånting! Haha!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela