vismut

Sammanfattning cykel 2

Publicerad 2013-03-10 20:46:38 i Allmänt

Det sämsta först: En riktigt dålig säsong fick ett ännu sämre slut. IFK Motala trillade ur Elitserien i bandy.
 
Näst sämsta sen: Melodifestivalfinal och tacos igår. Jag hade bara sett en av finalisterna tidigare så jag visste inte vad jag väntade mig. Jag säger inte att jag tyckte att alla andra var bra men det var bara en av låtarna som jag ratade helt: "Det här var en riktig 'jaha?'-låt. Går in genom ena örat och ut genom det andra". Dock tyckte varken den utländska juryn eller svenska folket samma sak...
 
Veckan har gått i viloveckans tecken. Mindre träning, mindre mat, mer sömn (=mer drömmar :-) ) och mer tid att göra annat på.
 
Äta mindre var det ja. I Uppsala var dock lunchen lite väl liten:
Även Lotta konstaterade att vi verkligen måste hinna köpa mat innan vi stiger på tåget utan bistro tillbaka till Linköping. Sagt och gjort. Vi bokade om vår taxi och smet tidigare från näst sista presentationen. Det gäller ju att prioritera!
 
Vilovecka betyder dock inte träningsfri vecka. Jag fick för mig att testa på att simma 4km non-stop vilket jag också gjorde. Det var bara nästan lika tråkigt som det låter men nu har jag gjort det. I 25m bassäng. Under 80min. Utan hjälp av våtdräkt. Redan i mars. Bra så.
 
Fötterna har fått lite extra omsorg den här veckan. Skulle ha tagit med mig några doktorsfiskar från Kolmården!
 
Annars tycker jag att tiden går för snabbt. Jag har redan avverkat 1/3 av träningen inför triathlonen och jag känner mig lite osäker. Fast, löpningen går bra, simningen går ju uppenbarligen bra och cyklingen vet jag att jag kommer hinna träna mig i form till på två månader.
 
Sammanfattningsvis så blev det 44h och 6min träning sista 4v. Inte riktigt en ökning med 10% sen sist men det är mest för att det är svårt att öka spinningtiden samt att jag ställde in ett och ett halvt löppass för roligare saker. Annars är jag nöjd. Kroppen, förutom fotsulorna då, känns också bra. Fast, nog skulle jag kunna tänka mig att byta höfter med någon pigg 90 åring de nätter jag behöver gå ur sängen efter ett långt löppass...
 
Sista 28 dagarna. Från Funbeat.se
 
Målet för nästa cykel är att fortsätta undvika skador då det inte är lång tid till Playitas samt att komma ut på racern några timmar så att inte premiären blir på Kanarieöarna. Sopa gatorna rena från grus NU!

Kommentarer

Postat av: Mikaela

Publicerad 2013-03-10 22:36:20

Jäklar vad du simmar. Vi körde 10*50 idag på det tempot man ju behöver hålla för att kirra 4 km på 80 min... Måste öva mer!

Postat av: Björn

Publicerad 2013-03-11 07:04:09

Simning är min grej! Borde ha börjat med det redan för 25 år sedan...

Postat av: Björn

Publicerad 2013-03-11 07:04:53

Eller, crawl är min grej. Bröstsim är det dock inte.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela