vismut

Can you at all times were socks because I'm still scared of feet

Publicerad 2013-05-19 21:17:00 i Allmänt

Jag har lite prestationsångest! I tisdags hade jag massor med sidvisningar på bloggen och i onsdags var det över 40 unika besökare. Planeras det ett nytt spex måntro?
 
Så vad ska jag blogga om nu då som folk vill läsa? Inte att gårdagens cykling gick bra och att dagens distanslöpning var fruktansvärt tung (fanns det syre i luften alls imorse?) i alla fall. Inte heller hur jag under fotbollsmatchen (se nedan) sitter och tänker på en person för att sen möta den på Resecentrum någon timme senare. Nej, vi kör ett typiskt Björn-inlägg:
 
Varför är bilden så suddig och vad gör Åsa?
 
Jo, det är svårt att hålla kameran still när man skrattar mer än man gjort på riktigt länge. Vad jag skrattade åt? Åsas fotfobi!
 
Vad är det hon inte vill se?
- Johans mamma som smörjer mina fötter...!
 
Bakgrunden:
Mamman frågar sin lilla pojke: Ska jag smörja in dina fötter nu när de är nytvättade?
(Åsa svär, uschar och fyar etc etc)
Å: Kanske skulle jag kunna ta i dom om de inte var så fula.
Jag (som sista veckorna fått problem med fotsulorna igen. Ålderstecken?): Är dom där fula? Då ska du se mina!
Inger: Jag kan smörja in dina också. Släng upp dom bara!
 
Jepp, lite tvekade jag men sen insåg jag att jag fick fötterna smörjda samtidigt som jag retade Åsa så det var ju inget att tänka på. Haha, nu uschade och fyade Åsa ännu mer :-)
 
Eurovison...så uselt! Brukar det vara så här kasst eller var det bara för alkoholkoncentrationen i min kropp var lägre i år? Efter låt 17 fick jag sms från Christian att han gick och la sig. Efter låt 18 gick mitt sällskap till sängs (en hade redan somnat på golvet...) så jag åkte hem för att se omröstningen. Gick dock och la mig efter 10 länder.
 
 
Dålig underhållning även idag. Hela familjen var på fotboll, Norrköping-Åtvidaberg.
 
Min första fotbollsmatch live på 9år. Jepp, det är minst lika tråkigt som på TV. OM jag kollar fotboll på TV kan jag ju ändå göra något annat samtidigt. Ok om man tittar på sina barn som spelar fotboll men det här? Dåliga är de också. Hur kan man få skjuta så högt över och så snett när man spelar i allsvenskan?
 
Veckan som kommer:
Sjukgymnastbesök.
24/7 jour som barnvakt.
Pappas 60-årskalas.

Kommentarer

Postat av: åsa

Publicerad 2013-05-19 21:28:56

Ja fy fan för fötter men ännu mer fyfan för folk som smörjer in varandras fötter i min omedelbara närhet!
Sov inte för djupt inatt säger jag bara, nåt nyps i svanken... För mycket soffläge eller en uppstart, det är frågan!

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-05-20 09:15:28

Min gissning är att du får vara barnvakt den 22maj.

Postat av: Björn

Publicerad 2013-05-20 10:08:29

6 juni är min.

Postat av: Ulrika

Publicerad 2013-05-20 11:44:45

Ingen bebis trots svanknyp? Eller?...
Jag gissar på 23:e!

Postat av: Micke

Publicerad 2013-05-20 16:07:42

Jag tror starkt på Georgiens nationaldag, 26:e maj!

Postat av: Björn

Publicerad 2013-05-20 17:31:26

Varför förs den här gissningstävlingen här och inte på Åsas blogg?

Ulrika: Får du rätt delar hon födelsedag med min pappa och sin nya kusins pappa. Dessutom får Sigge i så fall gå på kalas i Motala på torsdag.

Postat av: Björn

Publicerad 2013-05-20 20:04:09

Det var ju Åsa som startade gissningsleken här... Typ.

23e låter ju bra då, kul att gå på kalas med Sigge!!

Postat av: Den riktiga Björn

Publicerad 2013-05-20 20:19:58

Ulrika, är det du som kommenterar i mitt namn nu igen?

Postat av: Den blivande modern

Publicerad 2013-05-20 21:00:26

Inget har hänt än.
Jag hejar på den som gissade på det tidigaste!

Postat av: Ulrika

Publicerad 2013-05-21 11:16:34

Ja men tydligen så är jag undermedvetet en wannabe-Björn :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela