vismut

Finn fem fel

Publicerad 2013-05-20 20:49:37 i Allmänt

Efter första besöket hos sjukgymnasten hade jag en känsla av att han inte var så intresserad eftersom jag inte har ont. Efter återbesöket är min uppfattning helt det motsatta - han är verkligen nyfiken på vad det är som är fel.
 
Jag tror redan att han har sin uppfattning klar men han frågade om jag kunde tänka mig att träffa en av hans kollegor också så att de sen gemensamt kunde diskutera mitt fall. Jo, visst, så det blir återbesök nästa vecka igen.
 
Fast frågan är om det bara rör sig om ett fel. Efter att ha ritat streck med bläck på axlarna och mätt med måttband kom han fram till att, trots hur det ser ut, så är avståndet mellan nyckelbenets fästen det samma mellan de två axlarna. Däremot måste den högra leden ha fått sig en smäll någon gång för vinkeln är en annan. Sen, när jag skulle lägga mig ner på rygg, blev det helt uppenbart att högern är mycket framåtroterad. Den nuddade inte ens britsen...
 
Det stora är dock skillnaden i muskelvolym och styrka. Jag hävdade att maxstyrkan är den samma men han motbevisade mig snabbt...
"Det är inte så att den högra är liten, den är ganska så stor faktiskt. Däremot är den vänstra ännu större."
Lite uppåt med självförtroendet i alla fall :-)
 
Om jag får gissa vad han tror är orsaken (han vill inte berätta innan jag träffat den andra känns det som) så är det någon nerv som inte fungerar som den ska, ligger i kläm eller något, så att muskeln inte får de rätta impulserna. Jag fick den känslan i alla fall när han vred min nacke och arm i olika vinklar. Låter lite otäckt?!
 
Ah! Jag har en bild från Turkiet men jag vet inte, nej. Jag vill inte lägga upp den. Jag är sjukt sned och att jag inte sett att det var axeln som var problemet tidigare kan jag inte fatta.

Kommentarer

Postat av: Fanny

Publicerad 2013-05-21 23:02:00

Haha, fin kommentar du fick av sjukgymnasten, upp med självförtroendet ja :)

Postat av: Madde

Publicerad 2013-05-24 15:11:19

Som vi höll på med de där bilderna för att du skulle stå rakt. Hahahaha! Till vilken nytta visar det sig. Du borde lägga upp bilden...

Postat av: Björn

Publicerad 2013-05-25 08:35:51

Nja. Möjligtvis som före-bild när jag fått ordning på axeln. Lär väl ta något år...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela