vismut

Jag är väl hjärntvättad av AXA-maffian

Publicerad 2013-05-25 08:34:24 i Allmänt

Höreni. Vad i hela friden hände igår?. Hela 57 unika (!!!) besökare på bloggen mot mer normala 30. Jag har ingen bra förklaring men om det är så att ni fiskar efter om jag är barnvakt eller inte så kan jag lova att sådana nyheter läser ni inte här först...
Men på tal om barnvakteri. Sigge behövde aldrig följa med på torsdagens 60års-kalas men för säkerhets skull hade han en skjorta i sin bo-borta-packning. Dessutom är det lite som att rapportera till dopingskontrollanterna nu när det kan ske när som helst:
"17.30-18 hittar ni mig på friidrottsarenan"

Fick sällskap igår under mina 400m-intervaller, grymt effektiv träning! Uppvärmning 20min, 5st 400ingar med 1min vila mellan (11min; puls runt 95% av maxpuls) följt av hemjogg 20min.
Sen var jag ju egentligen värd dusch, mat och vila men nej, det blev inte riktigt så. Kommer en bild i ett annat inlägg...
 
Mat ja. Kolla in dagens frukost:
 
 
Jonas Colting skriver:
"5 tecken på att du är hjärntvättad av AXA-maffian:
...
De enda tre frukostprodukterna som går att äta, i hela världen, någonsin, är gröt, flingor eller smörgås.
"Vad skulle man annars äta?"
"
 
Nu ger jag upp. Trodde aldrig att jag bara skulle ge den här mer LCHFinspirerade kosten drygt en vecka men om jag hade försökt äta ägg till frukost idag igen hade jag förmodligen gått +/- 0 i energiintag... Nej fy. Anledningen till att LCHFare säger att man kan äta hur mycket som helst utan att gå upp i vikt är för att man just inte kan äta hur mycket som helst. Jag vill få i mig 3000kcal/dag. Frukosten kav ca. 700 så luncher och middagar behöver ligga runt 1000kcal/st.
Onsdag: Frukost (700kcal). Proteinshake efter simning (120kcal). Lunch (250g kycklingfilé, omelett på 4 ägg, 0.5dl grädde = 700kcal =lägger till pizzasallad med 30g olivolja för att komma upp i 1000kcal). Mellanmål innan träning=200kcal och sen dags för middag.
Nej, det här går inte, jag kan inte äta mer än så här och absolut inte fler ägg. Tacka vet jag 200g spagetti (700kcal)!
 
Dessutom gick jag ner ytterligare 1kg den här veckan men det beror nog på att färre kolhydrater binder mindre vatten då det är nog ingen fara på taket. Värre var att jag, precis som min syster varnade för, kände mig mer trögtänkt än vanligt men det kanske var mer psykologiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela