vismut

Mamma tätta pappa laga

Publicerad 2013-05-05 17:20:00 i Allmänt

Torsdagens överraskning bestod av god mat på Kniv&Gaffel följt av ståuppkomedi på Konsert&Kongress (Linköping HaHa). Det var fyra stycken ståuppare som avlöste varandra och två av dem var roliga - de andra två drog lite för billiga skämt för min smak.
Jag drack lika många öl och åt hälften så många glassar som under hela min semestervecka på denna torsdagskväll. Kanske var det därför som jag knappt sov alls på natten sen :-) Tack tack för presenten!
 
Ända sen jag var liten har jag vetat att pappa kan laga mina trasiga saker så igår när min cykeldator behövde lagas tog jag en cykeltur Motala tor och fick grillade hamburgare och cykeldatorn lagad. Har ett kort på pappa med lupp och lödkolv men har lovat att inte publicera det...
Cyklingen går väl ok men mina för säsongen nya cykelbyxor har gett mig skav. För att råda bot på det struntade jag i att ha kalsonger under (jag blev typ dumförklarad på Playitas för att jag hade kallingar under cykelbyxorna - man har normalt sett inte det).
Well, fick nog inte några nya skav men däremot en massa klåda som fortfarande inte gått över. Kommer se bra ut på jobbet imorgon när jag går och kliar mig mellan benen. Orsaken? Ja inte vet jag men kolla hur badkaret såg ut efter att jag skölt av byxorna i badkaret:
Ser ungefär ut som när jag spolar av cykeln. Undrar vad det är för kemikalier min hud har absorberat. Vill nog förresten inte veta.
 
Istället för att handla (insåg att VISAkortet var kvar i cykeljackan när jag kom in i affären) hängde jag med Jufvas i Valla på förmiddagen. Nog för att getter, hästar och kaniner är roliga att klappa men att få klappa en (eller flera!) vagn(ar) är lycka.
 
Eftermiddagen tillbringade jag i Tinnerö och nu är det dags att ladda för box. Det blir ingen sammanfattning för cykel 4 för nu är det slut på cyklandet. Två vilodagar/vecka samtidigt som tempot och distanserna trappas upp nu sista månaderna innan loppet är medicinen för formtoppningen. Hade jag sammanfattat cykel 4 hade jag skrivit 56h träning och 7 dagar helt utan träning på 28 dagar. Hyffsat dagssnitt...

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2013-05-06 15:33:21

Svart rumpa nu eller?

Postat av: Björn

Publicerad 2013-05-06 20:08:44

Snarare röd nån annanstans...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela