vismut

Tupp, tupp, tupp men ingen höna

Publicerad 2013-05-01 19:57:52 i Allmänt

Jag hade fått tips om en spelgalen tjäder söder om Linköping så idag gjorde jag, Mattias, Jenny och Ellen en utflykt i det fina vädret.
Nu förväntar ni er kort, och det ska ni få, men det satt hårt åt. Jag kallade Mattias&Jenny för orutinerade när de hade en oladdad kamera (jag laddade min imorse) men det fick jag snart äta upp när jag insåg att mitt minneskort satt kvar i datorn. INTE första gången det hände, tyvärr.
Internminnet klarade att lagra tre bilder och så hade vi ju mobilerna. Tur det. Tjädern stod och väntade på oss vid parkeringen:
 
Den var lite ilsk:
 
Mattias och Ellen sökte skydd i bilen och Jenny fick fart under fötterna:
 
 
Nu satt det tre i bilen - bara en kvar för tjädern att köra bort... Ja jäklar va' snabb jag är på 25m löpning! Snart hade han fått upp mig på en sten från vilken jag i lugn (hmmm) och ro kunde ta kort på den.
 
 
Jenny hävdade att hon fått årets film på mobilen. Tyvärr visade det sig att hon startade inspelningen först när hon trodde hon avslutade den. Kan berätta att de som satt i skydd av bilen skrattade gott i det som blev inspelat...
 
Senare körde jag, Christian och en annan Mattias back-intervaller á 1,2km i Stjärnorp. Jag brukar ha svårt att få upp flåset på cykeln men idag var det inga problem :-)
 
Christian uppe på platten igen
 
Till imorgon kväll blev jag ombedd att inte boka upp mig. Överraskning väntar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela