vismut

Lite blandat

Publicerad 2013-11-30 15:27:00 i Allmänt

Oops. Besöksfrekvensen har gått ner rejält så dags att blogga innan besökandet upphör helt!
 
Denna helg är en riktig partyhelg. Ikväll har syrran födelsedagsmingel och igår var jag på disputationsfest i egenskap av respektive till en av toastmastrarna.
 
I veckan som gått har experimenten inte gått så bra som jag hoppats, de har inte gått bra alls, men vad gör väl det när jag drömmer om framtida affärsidéer på nätterna. Min briljanta idé stavas fluorescerande nagellack.
Fast. Det där Google avslöjade att det redan fanns. Bah. Bara drömma om något annat.
Bild från http://familjevaruhuset.se
 
Min telefon leker smart och gissar vad nästa ord jag ska skriva i sms är för något utifrån vad jag brukar skriva. Hoppas inte att Stefan och Ida blir allt för svartsjuka när de ser vem jag brukar hänga i soffan med utan deras (och min!) vetskap.
 
Man kan också fundera på vad 'animaliskt protein av gris' gör som egen ingrediens i pastramin. Och vad är det? PSA (Porcrine Serum Albumin) kanske!
 
Sist med inte minst vill jag bara berätta att lämna blod är skitdrygt. Inte nog med att jag två dagar efter tappningen snubblade in på det som skulle ha varit min näst sista 400m-intervall extremt flåsandes utan att för den skull få i mig syre nog. Nä, för varje tablett av järntillskott jag tagit denna vecka (4st) har jag fått en ny av de vanligaste biverkningarna med Duroferon.
Utan att berätta för mycket är det intressant hur det ena dagen kan vara på ett sätt och den andra helt det motsatta...

Kommentarer

Postat av: PL

Publicerad 2013-12-11 19:43:59

Ehrm...som flitig ätare av just Duroferon så kan jag tipsa om att man bara tar en varannan eller var tredje dag. Just för biverkningarna. Och för att man inte kan tillgodogöra sig allt järnet. (Det sista kommer från blodtappen, så jag vet inte om det stämmer.)

Postat av: Björn

Publicerad 2013-12-11 20:06:08

Tack för tipset!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela