vismut

Över plattorna på sergels torg

Publicerad 2013-11-03 17:38:11 i Allmänt

Nyss hemkommen från en weekend i Stockholm. På schemat stod b.la. att hälsa på Jippi, hästen Ida sålde i somras. Vägen dit var krokig - jag fick koncentrera mig på att titta på vägen...
 
 
Nog verkade det som att Jippi kände igen Ida (om inte så var det lukten av äpplen som hon kände).
 Jippi med lera upp till ballarna.
 
Väl på hotellet kunde jag läsa föjande när jag kissade. Mm, då slog det mig att tandborsten inte var packad - precis som sist jag sov på hotell i Stockholm.
 
Sen strosade vi runt på stan och drack öl i väntan på middagsdax.
 
Men middagen blev lite av ett antiklimax. Vi satt till bords kl. 19:00 och lämnade restaurangen mätta kl. 19:55 (nej, vi var inte på McDonalds). Förräten kom in ganska så direkt efter vår beställning. Tyvärr kom då också Idas huvudrätt och halva min huvudrätt in samtidigt. Ida började äta i tron att mina musslor snart skulle komma in de också men nja, majoriteten av mitt 1kg musslor åt jag när Ida var färdigäten. Lite tråkigt så klart. Servitören bad om ursäkt och skyllde på köket. Inte för att vi skulle ha dricksat ändå men vid betalningen gav han oss inte ens chansen att dricksa så lite skämdes han nog.
 
Snart färdigäten
 
Efter hotellfrukosten idag drog vi runt lite på stan innan vi skulle besöka Fjärilshuset. Det slutade heller inte som vi tänkt då det inte fanns en endaste parkeringsplats och de luckor som fanns var inte aktuella att ställa sig på då de runtomkring hade fått böter. Jäkla dålig stil. De hade betalat och de stod inte ivägen men okok, man fick inte stå där. Aja, vi åkte hem i regnet istället. Fjärilar får bli nästa gång!
 
Och ja, nog för att Maggio's Sergels Torg suttit på hjärnan sista tiden men att börja nynna på den så fort som jag ser en skylt med den texten var lite väl störigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela