vismut

Första stegen på 72 år

Publicerad 2013-10-06 18:04:00 i Allmänt

72 år. Så lång tid tog det från att det bestämdes att det skulle byggas en bro över Motala-viken tills att den stod på plats. Idag kördes Motalas egen variant av Broloppet. Istället för halvmaraton mellan Skänninge och Motala nöjde jag mig med 5km (som i själva verket var 4.37km...).
 
På bron (kopiera inte det här löpsteget. Till mitt försvar är jag trött och det går nerför).

Jag blev snuskigt trött och mådde illa. Sprang på 17.37 vilket gav en 15e-plats. Snittade 4.01min/km så jag är jättenöjd! Lite synd att jag tappade 20s på första dam sista 800 bara men jaja.
Man ser nog mammas&pappas hur på bilden. Snacka om att springa på mammas gata även fast det var nybyggt.
 
Trött i mål ja. Ligger man på 95% av maxpuls under 17min så blir man det...
 
Det här trodde jag faktiskt inte om mig just nu. Det gav bra självförtroende och det var trots allt lite roligt (förutom organisationen och inlinesåkarna) så nästa år ska jag tävla fler gånger än i år.
 
Mamma och jag hälsade på Elis också. Han gillade dock inte sin present - han blev arg på den när han inte kunde bita på den...
 
Nu simskola, hoppas jag får tre-rätters kvällsmat som vanligt efter det ;-)

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-10-06 19:02:32

Du är bäst älskling! Trerätters får du hoppas att lurvas fixar, för jag orkar det inte ;)

Postat av: Björn

Publicerad 2013-10-06 21:44:11

Jag är helnöjd med fredagsresterna och det hemmagjorda vitlöksbrödet. Tack tack :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela