vismut

Onsdagsmorgon

Publicerad 2013-10-09 17:31:00 i Träning

Jag skrev förra inlägget med tidspress så jag glömde en rad (blev påmind i Åsas blogg). Nog för att jag är imponerad av mig och min tid så finns det de jag är ännu mer imponerad av. Även om jag hållt mitt tempo i ytterligare 16km hade jag inte haft en chans mot vinnaren i 21km-loppet - Erik. Han pluggade KemiskBiologi samtidigt som mig och jag kunde aldrig tro att han skulle kunna göra sådana här resultat. Häftigt vad som kan hända när man bestämmer sig för att byta livsstil!
 
Så, i morse simmade jag och Henrik som vanligt innan jobbet och idag fick kameran följa med. Om någon med koll på simning följer bloggen får ni gärna komma med kritik och förslag på övningar!
 

Kommentarer

Postat av: Mikaela

Publicerad 2013-10-11 08:04:16

Här kommer ett TI-tips, som brukar kallas patient hand. http://www.fdscoaching.com/Newsletter7article.html

Kanske kan va nåt?

Postat av: PL

Publicerad 2013-10-15 16:37:10

Någon simexpert är jag ju inte, men jag simmade för en gammal Lass-tränare för några år sedan. En tanke som jag fick var att rör du inte väldigt lite på benen? Jag fick lära mig att man skulle röra i höften så snabbt som möjligt (utan att böja benen). Dina ben ser mest ut som att de bara hänger med, om du förstår hur jag menar. Men vad vet jag, jag är ingen smimare.

Postat av: Björn

Publicerad 2013-10-15 19:13:57

Tack båda två!

PL: det kanske är just simmare som du är! Klart jag borde använda benen mer men som triathlet vill du spara på benmusklerna till cykling och löpning.

Postat av: PL

Publicerad 2013-11-01 18:55:54

Så klart. Tänkte inte på de andra grenarna...

Ja, det kanske är så. Tänk om jag är simmare. Synd att jag aldrig simmar så att jag kan få reda på det. Just nu är jag nog mest combatare (combatant, combat-tant?).

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela