vismut

Bokbar

Publicerad 2013-09-03 19:53:00 i Allmänt

Efter gårdagskvällens kräftkvällsmat hemma hos chefen är nu nästa inbokade datum världens sötaste Ellens inbjudning i slutet av månaden. Skönt! Nog för att alla tillställningar den senaste månaden har varit roliga men det hade varit ännu roligare om de varit lite mer utspridda under hösten. Som ett exempel kan sägas att den gångna helgens festligheter har satt sina spår i form av en, lättare, förkylning.
I väntan på båten till Fjäderholmarna
 
Bröllopet var i alla fall en trevlig tillställning. Det bjöds på riktigt god huvudrätt (oxfilé som serverades med syrat fläsk, ostronskivling, bondbönor och rostad potatis) och när middagen var över var det skoj att hänga med de vänner man inte träffar så ofta nu när de bor i huvudstaden (övriga vänner också så klart!).
 
Toastmasters Jonas Di Leva och Jakob
 
Väl hemma började halsen bråka och bristen på sömn de senaste nätterna gjorde sig påmind. Men men, eftersom det kl. 19 var dags för första lektionen i min simskola så var det bara till att hoppa i simbyxorna.
Jag var anmäld till fortsättningsgruppen i frisim då den skulle ha mycket fokus på teknik. Hmm, jag blev dock lite orolig när jag insåg att en kvinna i min grupp är en av de som JAG gett tips i simhallen under våren då de knappt har styrfart framåt. Att sedan (inte du Mikaela (även om du kanske också kan räknas dit :-) )) inse att folk som diskuterade sina 58minuter på Vansbro (att jämföra med mina 43:35) befann sig i tävlingsgruppen fick mig att tvivla rejält på mitt val av grupp.
 
Vi får väl se. Förmodligen flyttas jag vidare till tävlingsgruppen men jag hoppas jag blir kvar då vi får betyligt mer coachning (i alla fall igår). Dessutom ser jag till att simma först vilket innebär att jag får extra tid med tränaren efter varje övning.
 
"Hemma" igen efter simningen hade favorittjejerna (i alla fall den blonda av dem) fixat trerätters kvällsmat. Mums! Har sagt att jag tycker det ska bli en tradition efter varje simskola men hon såg lite tveksam ut.

Kommentarer

Postat av: Blondie

Publicerad 2013-09-04 09:01:33

Vi gör en deal! Om du fixar trerätters till mig efter varje hopp- och dressyrträning så fixar jag efter din simskola? ;)

Postat av: Mikaela

Publicerad 2013-09-04 16:07:42

Framförallt kan man kanske undra hur själva administrationen av deltagare till olika grupper går till. Det verkar ju vara väldigt godtyckligt vad som är kriterierna för att vara i de respektive grupperna.

Postat av: Björn

Publicerad 2013-09-04 17:17:54

Blondie: Njae, det funkar inte. Dressyren är ju på söndagar och då ska du ju laga till mig och hoppningen är ju klar mitt i natten och då sover jag :-)

Mikaela: Jag tror de ger rätt så individanpassade tips ändå så spelar nog ingen större roll var man är.

Postat av: Världens sötaste Ellens mamma

Publicerad 2013-09-18 19:29:19

Så kul att datumet är bokat! Tar du med Ida? :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela