vismut

Krampaktigt

Publicerad 2013-09-11 19:37:21 i Allmänt

Om någon undrar varför det är så lite skriverier om min träning just nu så är det för attt jag tränar väldigt dåligt. Jag kom igång bra i augusti men sen kom det en uppbokad vecka följt av en förkylning så det blev inte så mycket utslaget på hela månaden. Speciellt de långa passen har fått stryka på foten. Brist på motivation och andra orsaker är boven i dramat.

Jag är dock på gymmet två ggr/vecka och gör min axelrehab. Idag var jag där på ett bonuspass och körde lite ben för första gången på evigheters evighet. Jajamen, när det var dags för tredje setet av utfallssteg kände jag hur benen småkrampade redan när jag lyfte upp vikten. Ujujuj, vikten på axlarna var tyvärr föga imponerande, typ uppvärmningsvikt, så jag känner mig rejält otränad.

Huslivet går bra. Jobbigt bara att min sambo vill att vi ska vara på jobbet 06.30 varje dag så att vi får bra parkeringsplats. Fast man får ju gå hem tidigt då i alla fall!
I måndags kom Jufvas-familjen ut och Åsa lånade ihop kläder (b.la. Johans strumpor!) och satt upp på Spirith.


Fast Spirith gjorde lite som han ville, lite busig och ostimulerad när han för andra dagen i rad bara får lufsa runt i paddocken med en nybörjare? Här vandrar han i alla fall ut från banan och fram till pallen Åsa använde för att kliva upp på honom. Undrar vad han ville ha sagt med det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela