vismut

Vardagsrutiner

Publicerad 2014-01-09 17:35:22 i Allmänt

Jag tror aldrig att jag, i vuxen ålder, vänt på dygnet lika mycket som jag gjort under årets "jullov". Eller, jag har inte varit någon speciell nattuggla utan somnat straxt innan/efter 00 men jag har sovit länge på morgonen. Som exempel kan jag ta när jag visste att Ida hade alarmet på kl. 9 och jag trodde det var mitt i natten när den ringde och fick som svar: Bara så du vet så ställde jag fram alarmet till 9:40...
 

Alltså blev dagarna ganska korta och då kvällarna ofta var inplanerade har det inte hunnits med så mycket. Hmm, eller? Bäst att kolla bilderna på mobilen från sista veckan:
Torsdag: Är uppe en svämg på jobbet och får beröm för min påsk-pyntning av Annelies skrivbord. En intern grej då jag tycker att Annelie sätter upp sin adventsljusstake alldeles för tidigt och nu när julen är slut är det väl dags för påskpyntet?
 
Vi var även bjudna på middag hemma hos Henrik, Linda och Stina. Stina tyckte att jag var en utmärkt, snäll, häst som hon kunde sadla, kratsa hovar och rida på...
 
Fredag: Firande av Johns födelsedag på Yellow Fellow och vidare på Mörners.
 
Lördag: Ändrade planer då mina två älsklingar inte mådde bra. Den ena med feber och den andra löpte. Jag var dock ute och lekte nästan hela dagen.
 
Söndag: Fix inför lägenhetsbesiktning. Två TVupphängningshål fixade (kan ni se dem?) - två kvar.
 
Måndag: Skridskor med en premiärande Sigge...

... och ljusshow på slottet.
Tisdag: Åter på jobbet. Inga bilder - bara en massa svordomar...
 
Onsdag: Häng med Oscar och mat på Sol&Ris. Undrar om citronen i fönstret är fejk?
 
Om jag bättrar mig på bloggfronten kanske det blir mer skrivet om var och en av framtida aktiviteter i fortsättingen...

Kommentarer

Postat av: PL

Publicerad 2014-01-09 19:46:35

Julen varar ju ända till påsk, eller hur var det nu?!

Besiktning? Är det ihopflytt som stundar? I så fall; grattis!

Och du...sista kommentaren blir jag lite less på. Du är ju forskare, för 17, du tog väl reda på om det var en riktig citron?!

Postat av: Å

Publicerad 2014-01-10 07:32:31

Älskar påskpyntspiken :)

Postat av: Björn

Publicerad 2014-01-10 14:09:30

PL:
Yes.
Yes.
Well, det var (nog) en riktig citron men om den bara var fastlimmad på trädet eller ej vet jag inte!

Å:
Yes.

Postat av: Hanna

Publicerad 2014-01-10 20:07:57

Trodde först att den översta bilden visade ditt skrivbord och att du har börjat året med att rensa, men ack så fel jag hade!

Kul med ihopflyttning!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela