vismut

Semestertankar

Publicerad 2008-08-16 11:48:29 i Allmänt

Nu är min semester slut...

Badplatser
(observera att jag är biased)
+++++
Varamon (Motala): Sandbotten och sandstrand och sötvatten. 22grader i vattnet (just den här dagen iaf).

++++
Stavsätter stora Rängen (Sturefors): Gräs, brygga och lite äcklig botten. Varmt i vattnet. Minus: alla bromsar.
Jerusalemsbadet (Motala): Gräs, sandbotten. Minus: Långgrunt och myrjävlar.

+++
Svartå fors (Linköping): Gräs och hyffsat bra botten. Minus: kanadagäss-skit
Tinnerbäcksbadet (Linköping): Gräs runt om och asfaltsbotten. Kass vattenkvalité i "sjön" men polen är bra. Får sina plus för att det är grymt nära om jag bara vill doppa mig. Annars skulle det bli minus. Dessutom går jag in gratis.
Dalby stenbrott (Lund): Varmt i vattnet men otäck botten. Långt från Linköping.
Västra hamnen (Malmö): Sand eller gigantiskt trädäck. Botten okänd. Jag bottnade inte och det var inte riktigt sötvatten.

-
Ljusnan (Bollnäs): Kallt och stenigt. Kanske inte helt fair att ha med på den här listan.

Tåg:
+++++                        ++++                           +++                                   ++                                   -
1a klass X2000       2a klass x2000         1a klass InterCity           2a klass InterCity         Nattåget


Sommarens låt i mp3-spelaren: 'Karatefylla' med Byz
Den är inte ny, inte bra och jag vet inte hur den hamnade i spelaren men den gör mig på skratthumör för jag tänker på Sebbe och Jonas som satt i BMF-rummet när det begav sig och spelade den här videon om och om och om igen.
Nu när jag lyssnat på den några gånger har jag hittat en textrad som låter så här: "Vem är Sockan, vad är det för namn?". Det finns i alla fall en mobiltelefon där jag står (eller har stått) under namnet 'Sockan'...

Sommarens get out of my head-låt: '48h' med David and the Citizens. Snälla, lämna min hjärna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela