vismut

Semestervecka #3 - Skåneveckan

Publicerad 2008-08-06 18:41:55 i Allmänt

Fredag: Tåg till Lund. Tågresan blev en speciell upplevelse då jag fick inblick i hur en 17-årig tjejs liv ser ut. Hon är egentligen värd ett eget blogginlägg men här kommer en massa stolpar istället så ni kan ju låta er fantasi koppla samman allt till hur jag hade det i 90 minuter innan hon steg av: Semester i Las Vegas i 3 veckor. Köpte ett par Gucci-solglasögon som hon lät pappa betala. Köpte en Ralph Lauren-tröja till sitt ex som hon nu skulle lämna till honom i Växjö. Han betalade resan (fredag-söndag). Hennes nya kille trodde hon skulle hälsa på en tjejkompis. Jag frågar: Du glömde inte tröjan nu då? Jo, det hade hon gjort! Först trodde jag hon skämtade men när hon ringde sin mamma och bad henne skicka den istället så fattade jag att hon inte skämtade. Hon kunde inte bada i skogssjöar för där fanns det många lik ("sett många skräckfilmer"). Hon tog aldrig badstegar upp ur vattnet för hon hade bacillskräck (?). Hon hade träffat David Copperfield och frågat vem han var. Sex-anspelningar när paret bredvid oss gick till Bistron. 90-minuters konstant babblande - Lambohovkids alltså...
Väl framme i Lund jobbade jag på brännan i Lundagård i väntan på att Oscar kunde gå ifrån ex-jobbandet. Sen cyklade vi många kilometer ut på slätten och badade, sprang och "gymmade". Jag slappade mer än Oscar.

Lördag:
Oscar bor i sin lillebrors korridorsrum och nu inser jag hur smart jag är som aldrig velat bo i korridor. Techno till klockan 4 på morgonen (det var iaf då jag somnade...), en liten dusch i korridoren och ett pyttelitet kök. Kul.
Tåg till Malmö, bad i västra hamnen, strosande genom stan, minigolf och 25-årsparty för Oscar i hans gamla kollektiv. Utgång på Inkonst (starspoting: Timbuktu och Promo från Looptroop). Jag tog det ganska lungt eftersom jag fortfarande minns (delar av) mitt förra Lund-besök.

Pose vid Turning Torso

Söndag: Lördagen baklänges. Städa-minigolf-Västra hamnen. Oscar och Sara skulle förstås hoppa från hög höjd fastän man inte fick. Som vanligt hoppade inte jag. (Jag hoppade iåfs från två meter på lördagen!) En man som hoppade innan blödde från knät. Jag hade plåster och frågade om Oscar hade någon kniv. Fram kom hans födelsedagspresent från mamma: en kökskniv. Sen åt vi världens minsta glass (två kulor var som en vanlig halv kula - skandal!) och åkte till Lund.

Oscar får en scones med blåbär och ett ljus i.

För högt för mig.

Måndag:
Oscar jobbar och jag åker till Helsingborg. Jag är dyngsur redan innan jag hinner uppfatta att det regnar. Sen går jag runt i Helsingborg blöt i regn och storm resten av dagen. Mitt paraply pajar och min regnjacka står inte emot vattnet. På kvällen blev det TP (vinst!) hos Oscars storebror + fru.


25 meter från tågstationen under ett tak. Skoskav fick jag också. Skitdag :-)

Tisdag: Skitsnack och the med Ulrika och David hemma hos Ulrika. Köpte en ny regnjacka på stan. Min andra höll iaf i 8 år ("Inte ens en Haglöfs lever för alltid" - köpte en ny). Blev skrämd av Ulrika när jag står och tar ut pengar. Hinner inte med någon biljard med Oscar innan tåget går.

Onsdag: Tvättdag och segar så mycket jag kan! Packar inför Östersund och ser Batman på bio.

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2008-08-07 22:20:25

Sammanfattning: Björn vågar inte hoppa och blir skrämd av Ulrika. Tufft Björn.



(Ok det var lite elakt men eftersom vi inte har träffats på ett tag så har ju elakheterna liksom byggts upp...)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela