vismut

Gone fishing

Publicerad 2009-07-17 08:27:44 i Allmänt

Tanken var att gå upp jättetidigt och åka ut och fiska i onsdags. Jättetidigt för att jag aldrig får något i Boren så det var dags att testa en ny strategi. Dock orkade jag inte gå upp så jag var inte ute på sjön förrän vid halv 8. Men det började bra. En liten gädda som fick släppas tillbaka på mitt andra kast med mitt nya spö och en abborre efter 30min. Men sen var det stopp. När jag tänkte byta sida på sjön satte jag på vobbler för gäddfiske och yes! där fick jag en baddare. När den kom upp ur djupet såg jag att det skulle bli min näst största gädda någonsin, ~3kg skulle jag gissa på. Men nej, den drog rakt ner under båten så att spöt vek sig kraftigt och sen släppte den. Skit också. Men lite kamp blev det ju i alla fall.



Istället för fisk åkte vi till Vadstena och åt buffé. Även om vi blev mätta åkte vi in till slottet och köpte glass. DE STÖRSTA KULORNA JAG HAR SETT. De var enorma. Jag orkade inte äta upp mina tre. Stor kontrast mot Västra hamnen i Malmö förra året.

Igår åkte mamma och jag ut för att plocka vad vi nu skulle hitta i skogen. Vi hittade massor med hallon och smultron och lite (omogna) blåbär så idag har jag värsta lyxfrukosten med gröt och mängder med bär.




Gav mig ut för att plocka hallon på mitt superhallonställe. Tyvärr verkar det vara ett mellanår. Väldigt få äldre plantor men nästa år kommer det vara massor igen. Jag kom dock inte hem utan något alls. Jag gick på ett ställe med kantareller och så fick jag en fästing som bet sig fast på axeln...



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela