vismut

Fladdermusbiten

Publicerad 2009-05-13 22:35:48 i Allmänt

En bra fladdermuslokal har 7-8 olika arter av fladdermöss. Tinnerö har 7, förmodligen 8 då en väldigt vanlig ännu inte har siktats. Tyvärr såg vi bara två olika arter (dvärg- och vattenfladdermus) för tydligen hade de varit väldigt aktiva och jagat dagen innan och då är de inte så aktiva kvällen efter men vi var nära stor fladdermus. Det vet vi eftersom vi hade ultraljudssensorer med oss för att snappa upp fladdermusens högfrekventa ljud. Kalla fötter fick vi dock. Vissa hade stövlar men guiden hade lågskor så då trodde jag att jag var homefree i mina joggingskor och Rikard i sina tygskor med hål i men nä, blöta och kalla blev vi.

Jag vill ha en sån där ultraljudsdetektor! Tyvärr kostar den billigaste 1600kr och så ofta som jag kommer leka med den blir den lite dyr. Jag har däremot hittat hur man bygger om en vanlig radio till en ultraljudsdetektor (kopplingsscheman och komponenter) men jag är ju inte så haj på sånt där så det blir inget.
Förväntansfulla


Många var intresserade av fladdermusskådning

Idag kom äntligen en kille för att fixa min ventilation på badrummet som fått fnatt. Den suger ut luften så hårt att det låter jättemycket. Eller lät. Imorse lät det precis som det gjort hela veckan men när killen kom vid lunch var den som vanligt igen! Jag lovar att det är någon annan i huset som felanmält så att de varit och fixat tidigare under dagen.

Idag var jag på Bodypump med Åsa igen. Jag fick en grym träningsvärk i baksida lår efter förra gången så nått ger det ju. Dessutom får jag mer uthålliga muskler. Som Åsa skriver så är jag svag i mina axlar. Det är dom fortfarande trots att det gått 4 år sen jag överansträngde dom. Men men, jag kan ta att tjejer är lika starka eller starkare än mig så länge det inte gäller ben, bröst, biceps, triceps, rygg, mage etc. :-)

Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2009-05-14 08:25:51

Sålänge det inte gäller vilken muskel somhelst utom axlarna alltså :)

hehe, jag ska gå och smygträna på biceps när du inte är med :)

Postat av: Björn

Publicerad 2009-05-14 22:17:52

:-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela