vismut

Vill du gifta dig med mig?

Publicerad 2009-11-14 13:29:01 i Allmänt

Nästan en hel dag med mass-spekseminarie på Quality Hotel Ekoxen. Som vanligt vid sådana möten gjorde min mage ifrån sig diverse ljud. Hanna kommenterade så fort hon fick chansen men jag blev lite irriterad för alla gånger var det inte min mage som lät. Det var i alla fall ingenting jämfört med Stockholm... Lunch fick vi också. Valet stod mellan kokt fisk med potatismos och lammfärsbiffar. Biffarna såg väldigt goda ut så jag reflekterade inte över att det var just lammkött. Jag är inte så förtjust i lamm och nu fick jag leva med smaken resten av dagen. Lamm-smaken i raparna överlevde till och med kvällens Ros-kebab. Blä.

Igår när Åsa och jag på gymmet skröt om hur starka våra mammor är fick jag reda på att hennes mamma är väldigt stark - i tårna. Jag tappade vikten och började asgarva... Sen bestämdes det att jag skulle komma till Åsa, äta pizza och titta på Malmö-Leksand. Tre minuter senare blev jag inbjuden på filmkväll hos Umesh så jag ställde in hockeykvällen. Lite taskig kände jag mig allt för först bjöd jag in mig själv till Åsa och sen låter jag henne sitta alldeles själv och titta. Men hon slapp säkert gärna mitt sällskap då jag med all säkerhet varit en aning dryg eftersom Malmö vann!

Filmkvällen är ett kapitel för sig. Jag, Umesh och Magnus. Magnus är känd för att komma lite senare så filmstarten blev runt 20.30. Jag och Umesh ville se Inglorious bastards men den hade Magnus redan sett. Då bestämde vi oss för Slumdog Millionaire men jag och Mange krävde undertexter. När vi lyckats fixa det lyckades vi inte få filmen att visas på TV'n. Det tog väl 20min att felsöka. Sen upptäckte vi att undertexterna inte var synkade med filmen så vi kom överens om att stänga av dom. Då upptäckte vi att inte ens indiskan var textad till engelska när sådan förekom så då la vi ner den filmen också.

Jag motsatte mig starkt Rambo och StarTrek men kunde acceptera en vampyrfilm (Twilight). Umesh hade dock lyckats få hem en version som bara var svart men med ljud. SUCK.

Då återstod inte så många alternativ så vi valde en vi inte visste vad den skulle handla om men titeln indikerade att den tillhörde en genre killar mellan 26 och 29 år bara ser när de tvingas till det av sin flickvän. Inte när de har filmkväll bara tre killar. 15 min stod vi ut innan Umesh och jag på tre skrek "ja" på frågan om den skulle stängas av. Magnus "ja" var lite mer tvekande hehe.

På sattes istället några avsnitt av en serie som hette Kenny vs. Spenny. Två bröder som tävlade i precis allt. Lite småkul och väldigt grabbigt. Två avsnitt senare var mina linser torra och jag trött så det var dags för hemgång och läggdags.

Idag har jag jobbat och skulle kanske sitta lite med Alex men han kom inte undertiden jag var där så det blev inget. Simma och bastu istället!

Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2009-11-14 13:39:20

Jag fattar ju fortfarande inte vad det var för en film ni såg...

Jag kan berätta i förebyggande syfte att twilight också är en tjejfilm, för tjejer på högstadiet... och för mej :)

Postat av: Åsa

Publicerad 2009-11-14 13:40:33

Aha!

Titeln på inlägget kanske har nåt med filmen att göra... ja, varför satte ni på en som hette så?

Postat av: Björn

Publicerad 2009-11-14 13:59:54

För att "Proposal" kan betyda fler saker än bara frieri... Jag hade hoppats på en thriller!

Postat av: Umesh

Publicerad 2009-11-14 19:40:53

haha vi misslyckades kapitalt med vår filmkväll! men såg faktiskt en sjukt manlig film när du gick sen, the wrestler...riktigt bra.. med fungerande undertexter på svenska!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela