vismut

Nästan som hemma

Publicerad 2010-01-24 18:14:34 i Allmänt

I veckan har jag varit kattvakt åt Dino och Doris då mamma och pappa varit i Köpenhamn. Det har gått väldigt bra förutom att Dino tycker att det är uppstigning kl. 3 och absolut uppstigning klockan 6. Även lördag och söndag................

Doris ligger i fönstret (efter att ha tillbringat 24h under soffan...). Precis som i Motala.

Dino ligger på sin medtagna filt. Precis som i Motala.

Bortskämd som han är sover Dino i sängen. Precis som i Motala.

 

Dock så var ju inte allt som hemma:

FISKAR!

Doris och jag är kompisar.

Jag tror att Doris är den som gillade att bo hos mig mest då Dino inte hade sina revir här. Hon kunde till och med hoppa upp i min säng när vi (Dino och jag alltså) sov utan att bli bortkörd av brorsan. Hon kunde också äta utan att störas av sin brors närvaro.

 

Igår blev det 17km skidåkning i Vreta med Sebastian och Pernilla och idag ytterligare 20km i Vreta med Pernilla. Superfina spår! Dessutom körde jag om tjejen från tåget till Lidingö båda dagarna. Jag har länge velat fråga henne om vad hon egentligen tänkte när jag började prata om fotosyntes med henne eftersom jag i efterhand har kommit på att hon blandade ihop algen Chlamydomonas reinhardtii med bakterien Chlamydia pneumoniae när hon sa att hon jobbat med chlamydomonas. Dock så vågade jag inte :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela