vismut

Dags att boka tvättstugan?

Publicerad 2010-05-22 10:22:22 i Allmänt

Nästan i alla fall. På senaste tiden har vi varit väldigt snälla på labb och inte skrämt varandra. Idag kom jag in. Låste upp dörren. Tände lampan. Gick runt hörnet vid kylskåpet. Och ja jävlar så rädd jag blev! Två duvor flyger upp och flaxar runt i labb. Jag flyr ut och hittar en papperskorg som jag kan ställa mig på och skåda på duvorna genom ett fönster in på labb. Emellanåt gick jag in och försökte få ut dom men jag sprang ut så fort de började flaxa.

Feg som jag var (är...) gick jag ner på 9an i förhoppningen att kampsport-Jonas skulle vara där och kanske kunna hjälpa mig men icke. Steg för steg blev jag modigare och snart hade jag smygit fram och öppnat det ena fönstret helt och hållet samt förflyttat min bas från fönstret vid skrivaren till dörren till cellodlingen.

När den ena duvan flög ut blev jag betydligt modigare men det har aldrig sprungits så mycket inne på Venerlabbet tidigare. Tur att ingen såg en.

Fladdermusflashbacks.

Jag tog hand om inkräktarna. Någon annan (Jacob eller Rille) får ta hand om skitarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela