vismut

Myror i brallan

Publicerad 2011-08-28 10:45:06 i Allmänt

"Vilodagar" brukar oftast innebära att jag måste göra något annat - tvätta, handla, vara social etc men den här veckan har jag haft tre (och en halv; 7km räknas knappt) vilodagar och vad gör man då egentligen när man redan klarat av det där andra? Helt plötsligt hade jag 2 extra timmar i torsdags och då åkte den fram - min nya favoritkemikalie.

Jag började med spisplattorna. Blev inte riktigt nöjd men jag vet ju sen mamma var här att den funkar bra på diskbänken så jag fortsatte med den. Nästa stopp blev micron där jag fick bort smuts som inte ens gått bort med diskmedel och vit scotchsprite. Fortsatte med badkaret där oljefläckarna från cykeltvättar gick upp i rök. Köksfläkten, kylskåpsdörren, handfatet, spegeln ja, you name it. Jag upplevde en helt ny sida av mig själv :-)

Det blev också en del ogjort arbete eftersom konstruktionen av ugnsluckan gör att pastavattnet alltid rinner in mellan glasskivorna så efter lunchlådelagande senare på kvällen såg den likadan ut igen...

Fredagskvällen tillbringades i soffan men innan dess köpte jag en köksmatta som visade sig passa bäst i vardagsrummet.

 

Lördagsmorgonen började, som vanligt, 06.30 och inte mycket blev gjort innan jag åkte och jobbade. Med plånboken kvar på jobbet och med lånade pengar av Rille blev jag vägrad att köpa en flaska vin på Systemet för att jag såg ung ut....... Tillslut blev det vin, öl, mat, spel&skrik med Åsa, Johan, Sigge och Madelene ändå.

 

Först ut i spelkvällen var Brainstorm - ett spel jag aldrig vunnit i. En anledning är väl att alla de gånger (och de är faktiskt ganska många) jag spelat det har jag spelat mot en svensklärarstudent och det tillsammans med låsningstendenserna av min hjärna var ingen bra kombo. Igår bröts dock den dystra sviten men det krävdes en lagkamrat.

Jag fnissade varje gång det var Johans tur att sätta på sig de tillhörande glasögonen:

Vi spelade även Cranium och jag säger det, Lena: Din ärthjärna är inget mot mitt juver!

 

Idag är det överkomliga 18km löpning men nu kommer tre tuffa veckor.

V.35
Måndag: Vila; Tisdag: 70min intervaller; Onsdag: 8km; Torsdag: 14km; Fredag: Vila; Lördag: 12km; Söndag: 26km

Urk.

Kommentarer

Postat av: Madde

Publicerad 2011-08-29 11:29:10

"Tillslut blev det vin, öl, mat, spel&skrik med Åsa, Johan, Sigge och Madelene! = Var det jag som stod för skriket...? ;)

Måste säga att den där juvern va grym! Sen bör det nämnas att det va jag som var lagkamraten :)

Postat av: Björn

Publicerad 2011-08-29 16:11:23

Ojojoj.

Nej det var inte du som skrek (men det var du som fick tyst på det!) och ja, det var du som var lagkamraten men det är tur att det inte var läsförståelse spelet gick ut på för då hade jag tyvärr fått byta ut dig till nästa gång.

Hur skulle jag ha skrivit då?

"Vin, mat och spel med Madelene. Öl, mat och spel med Johan. Alkoholfri öl, mat och spel med Åsa. Mjölk och skrik med Sigge."?



Idag var Sigge betydligt snällare. Dock hälsade han på mig genom att kräkas mitt på min t-shirt redan kl. 10...

Postat av: Ulrika

Publicerad 2011-08-30 08:25:57

Jag tycker Johan klär alldeles ypperligt i de fräcka glasögonen.

Postat av: Björn

Publicerad 2011-08-30 10:55:14

Det tycker jag också.

Postat av: Lena

Publicerad 2011-09-04 00:16:48

hmm men matchar ditt juver din personlighet som ärthjärna matchar min???

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela