vismut

Tandläkarväder

Publicerad 2011-12-13 17:58:12 i Allmänt

Först ang. tankarna om att somna utan sprakande kamin i förra inlägget: Det gick bra verkar det som. Jag vet att jag la glasögonen på strykbrädan för att i nästa sekund flytta dem till bokhyllan. Det är det sista jag minns innan klockan ringde kl. 6 så jag tror jag somnade ganska så omedelbart.

Jag har visst infört en ny Lucia-tradition: Tandläkarbesök. Igår ringde de från folktandvården och sa att de hade fått ett återbud och undrade om inte jag kunde komma. Sure, så för andra året i rad fick jag borsta bort lussekatt från tänderna efter morgonfikat även om det i år bara var frågan om borttagning av lite tandsten.

Jag hann inte ens sätta mig i stolen innan hon började tjata om tandtråd. Då menade jag att eftersom jag inte haft ett enda hål på 28år så gör jag väl något rätt i alla fall. Nehä, för se sånna som jag skulle inte vara rädda för karies utan för tandlossning. "Nu när du har så fina tänder så får du se efter dom så att du får ha dom länge. Det här händer inte imorgon eller nästa vecka men med tiden"

Gaaa! Tandlossning?!?!?! Mm, får väl ta några minuter varje kväll med tråden så att de sitter kvar till Julafton i alla fall så jag kan äta revbenspjäll...

Morgonens Luciatåg var nog det bästa under mina år på Hälsouniveristetet. Men oj så små (unga...) studenterna är nuförtiden! :-)

 

Tandläkarbesöket gjorde att jag inte kom igång med mitt experiment förrän efter lunch. Trodde ett tag att jag skulle hinna BodyAttacka men nu är jag nöjd om jag hinner hem till tvättiden. Eller, det ser jag ju att jag inte gör. Skit. Jaja, åka hem, slänga i tvätt och åka tillbaka en sväng alltså.

 

Fast jag är på bra humör även om det kanske inte verkar så och experiment som jag verkligen tror kan ge något finns det alltid tid för!

Kommentarer

Postat av: Ulrika

Publicerad 2011-12-14 12:32:15

Hur går det på labbet? Redo för disputation i maj?

Postat av: Björn

Publicerad 2011-12-14 13:59:03

Man får inte fråga sådana frågor vet du väl. Jag är mycket tveksam (och stressad) men Bossen säger att det går. Men fan, alla papper ska in i början av feb. och, ja, hmm, jag vet inte hur!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela