vismut

Skog, sol & pump

Publicerad 2011-07-31 20:48:04 i Allmänt

Här kommer det sista semester-inlägget.

Igår kväll väntade jag till tio i sju innan jag konstaterade att inget roligt skulle hända så jag bokade tvättstugan och startade två maskiner istället - då ringer Umesh...

Efter strykning av skjorta och väntande på tvätt hamnade jag senare så äntligen hos Umesh. Det var precis som back in the days - jag och Umesh satt och skrattade åt Jonas som satt och berättade vad huvudstäder heter i olika konstiga länder som inte ens vi visste existerade.
Vi gick till Harrys och det var ganska så kul även om det var svettigt, trångt och väldigt mycket ungt folk (Umesh kände sig gammal på Harrys!).

Imorse sov jag bort chansen att följa med Jörgen på badutflykt så istället gav jag mig ut för att hitta svamp.

40min tog det mig att hitta den här mängden och då gick jag ändå i ganska så dålig svampskog

Efter den korta svampturen gjorde jag Madelene sällskap på Tinnis istället. Sol&bad istället för mygg i skogen när det är varmt lät som en bättre idé.

 

När bådas sista semesterdag led mot sitt slut fick hon med mig på ett bodypump pass och ja, jag är fortfarande svag i axlar men bicepsen var ganska starka!

 

Idag är det också dags att kora vinnaren i min utlysta tävling "flest SMSkonversationer med Björn på ett år" eftersom det idag är ett år sedan jag köpte min nya telefon som håller räkningen på alla sms.

Och vinnaren är........ Åsa Jufvas (den yngre)! Grattis! (hmm?) Och Mamma: Du kom tvåa! Det trodde du väl inte?!

Dessa två var mer än 100 konversationer före nummer tre (BA-Jörgen) och det var egentligen ingen som försökte sig på att blanda sig i tätstriden även om en kontakt höjde sig med ~100st konversationer på bara en månad så se upp till nästa år!

Som bonus kommer här ett typ-exempel på hur konversationerna mellan mig och Åsa samt mig och mamma ser ut:

 

Åsa: Kom när du vill.

Björn: Åker nu!

 

Mamma: Hur många?

Björn: Ta två.

Mamma: Vilken färg?

Björn: Vit!

Kommentarer

Postat av: Ulrika

Publicerad 2011-08-02 11:48:04

Härligt med bad!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela