vismut

VG+

Publicerad 2011-07-10 21:03:33 i Allmänt

Så var det tredje loppet av årets Svenska klassiker avklarad. Vansbrosimningen-3km simning i öppet vatten.

Som ni kan förstå från det förra sms-inlägget som jag gjorde någon timme innan start så var jag superladdad. Helt otroligt, jag har aldrig varit med om något liknande tidigare. Jag har heller ingen riktigt bra förklaring till varför men jag hade ju faktiskt ett tidsmål den här gången. Dessutom var jag också helt själv vilket kanske gjorde att jag tänkte mer på loppet än jag gjort om jag kunde umgås med någon annan.

Innan start.

Nu kommer det här låta jättekonstigt men jag är inte nöjd med simningen. Långt ifrån. Jag simmade stressat, var arg och tappade tekniken. Däremot är jag SUPERNÖJD med min sluttid: 45min 33s! Helt fantastiskt. Jag hade 45min som något form av drömmål, alternativt 15min efter segraren. Segraren kom in på 30min 5s så jag är alltså 28s från att klara mitt mål, då hade det blivit MVG i betyg men nu får jag nöja mig med VG+ för jag förbättrade mig trots allt med 9min från 2009. Jag har också avancerat en startgrupp till nästa år vilket jag tror kommer göra att jag simmar ännu snabbare.

Hmm. Lyckas jag ta något kort på mig själv? (jag var glad...)


Varför var jag stressad och arg då? Jo, jag hade hamnat i en seedad grupp för de som simmar mellan 50-55min tack vare min tid 2009. Problemet var väl att jag trodde att jag skulle vara snabbare än de flesta andra och att jag fick en ruskigt bra start. Det ledde till att jag efter 500m inte simmade om en enda person utan istället blev omsimmad av folk från min startgrupp. Då tänkte inte min hjärna att alla andra också kanske var bättre än sist de simmade utan att det istället var jag som simmade långsamt.
Jag var så stressad så att jag t.o.m nästan hyperventilerade efter 1km. Ett tag trodde jag att jag skulle komma in på en sämre tid än 2009. Kanske är dags att träna sig lite i positiva tankar?

Här syns det hur glad jag är
(dessutom är det något annat som inte syns och därför inte behövs censureras)


Menmen, det känns ju bra att veta att det finns grejer att förbättra. #1 simmade in två minuter EFTER mig men han var ganska glad ändå när vi käkade ihop efter loppet :-)

Till sist. Inte för att jag vill skryta eller så men minns ni inlägget från 10 juni där jag BERÄKNADE min sluttid i Vansbro? "Alltså kommer jag simma årets vansbro på 19*3/1.25= 45min 36s!"

Well, 3s fel får väl anses som en ganska så ok felmarginal ;-)

Kommentarer

Postat av: Ulrika

Publicerad 2011-07-10 22:03:29

Grattis! Bra jobbat!!



Och vilken midja, helt klart smalare än min!! ;)

Postat av: Björn

Publicerad 2011-07-10 22:20:25

Tack! Haha, ja där har du något att träna till när Grynet sett dagens ljus :-) Jag är dessutom mer blond än dig. Se bild nr. 1!

Postat av: Mikaela

Publicerad 2011-07-11 11:06:21

Grym beräkning och bra jobbat! :)

Postat av: Björn

Publicerad 2011-07-11 20:44:04

Tack!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela